Před VC Číny je Hamilton po rozchodu v plné síle a těší se na fanoušky

Před VC Číny je Hamilton po rozchodu v plné síle a těší se na fanoušky

V neděli odstartuje již třetí závod letošního seriálu Formule 1. Piloti se postaví na start obtížného okruhu v čínské Šanghaji. Na vítězství si brousí zuby mimo jiné i rekordman trati, britský závodník Lewis Hamilton.

„Velká cena Číny je závod, který už si léta užívám. Fanouškovská základna tu roste každým rokem a vytváří pro mě výjimečný víkend. Okruh je ale neuvěřitelně obtížný. Je opravdu důležité najít tu správnou rovnováhu,“ prohlásil Lewis Hamilton v nedávném interview a dodal: „Nicméně tahle trať vyhovuje mému útočnému stylu, o kterém se tolik mluví. Je to okruh, kde musíte být skutečně agresivní, velmi útoční v rozhodujících pasážích.“

Vypadá to, že se jezdec stáje Mercedes rychle otřepal z únorového rozchodu s frontmankou Pussycat Dolls Nicole Scherzinger a nedovolil, aby trable v osobním životě ovlivnily jeho kariéru. V první velké ceně, v Austrálii, si Hamilton suverénně dojel pro vítězství a ve druhém závodě v Malajsii skončil druhý. Pro dobré umístění v Šanghaji má jen ty nejlepší předpoklady. Z osmi startů tady totiž hned šestkrát vešel na stupně vítězů. Drží také absolutní rekord trati v počtu prvních míst, na nejvyšší příčku zde dosáhl celkem třikrát.

Šanghajský okruh měří 5,451 metrů a je vypsán na 56 kol, takže při závodě jezdci ujedou úctyhodných 305 kilometrů. Po dokončení v roce 2004 to byl nejdražší okruh F1, který stál 240 milionů amerických dolarů, což činí v přepočtu přes šest miliard korun. Trať projektoval německý inženýr Hermann Tilke, návrhář závodních okruhů a bývalý automobilový závodník.

Jelikož byla trať postavena v průmyslové zóně na okraji Šanghaje, často se potýká se znečištěným ovzduším způsobeným okolními továrnami. Počasí zde bývá proměnlivé a nezřídka se závodí v hustém dešti. Jak bude probíhat letošní Velká cena Číny, můžete sledovat na stanicích Sport1 HD a Sport2 HD.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Založil jsem web SvětFormule.cz v roce 1999, v té době pod jiným jménem. Formuli 1 sleduji a miluji už od druhé poloviny 70. let.

Další články autora →