Během předsezónních testů v Bahrajnu se znovu otevřelo téma, kdy F1 odmítla vstup Andrettiho a šéf týmu Red Bullu Christian Horner naznačil, že americká organizace má stále otevřené dveře k tomu, aby si koupila stávající tým.
Deset týmů F1 bylo od samého počátku proti přijetí jedenácté stáje a obávalo se, že se zmenší finance, které tak usilovně pomáhaly rozvíjet po pandemii covid-19. Nakonec byla „hodnota“ jedním z klíčových rozhodujících faktorů v prohlášení vedení formule 1 (FOM), které odmítlo Andrettiho s tím, že navrhovaná nabídka nepřináší dostatečnou přidanou hodnotu seriálu ve srovnání s hodnotou, kterou by F1 přinesla Andrettimu.
Během čtvrteční tiskové konference šéfů týmů během předsezónního testování v Bahrajnu, Christian Horner vyjádřil své myšlenky v reakci na prohlášení FOM.
„Formule 1 vyjádřila svůj postoj jasně. Neznamená to, že Andretti se nemůže přidat. Znamená to jen, že nemohou přidat jako nový nebo jedenáctý tým. Takže stále existuje možnost, aby převzali stávající franšízu nebo tým, pokud by se jim podařilo dosáhnout obchodních podmínek,“ vysvětloval Christian Horner.
Popisovanou metodu Michael Andretti už vyzkoušel dříve, když koncem roku 2021 zahájil jednání s majitelem Sauberu Finnem Rausingem o možném převzetí týmu z Hinwilu. Tato jednání ztroskotala a místo toho se Andretti vydal cestou vstupu jedenáctého týmu na startovní rošť, ale i tento pokus rovněž ztroskotal.
Pokud se vrátí k předchozímu způsobu koupě existující „franšízy“ – což je termín hojně používaný v americkém profesionálním sportu a výnosný model, který společnost Liberty Media přetvořila do komerčního typu u týmů F1, tak jsou možnosti Andrettiho omezené.
Domněnky směřují k týmu Haas, který má podle všeho omezené vyhlídky, pokud jde o výkonnost, a který podle papírových předpokladů získává větší finanční odměnu z toho, že se pohybuje na konci startovního pole, než kolik je majitel týmu Gene Haas ochoten vložit zpět.
Alespoň prozatím se tak Gene Haas nechce rozloučit se svým majetkem a věří, že nedávná změna na pozici šéfa týmu stačí k tomu, aby americká stáj využila maximum z dodávaných dílů od Ferrari.
Přesto, pokud by Andrettiho přihláška byla přijata, je všeobecně známo, že by zpočátku jezdil se zákaznickým motorem Renault (Alpine), dokud by nebyla připravena jeho pohonná jednotka Cadillac. Šéf týmu Alpine Bruno Famin byl na toto téma opakovaně dotazován, ale po rozhodnutí FOM považuje záležitost nadále za uzavřenou.
„Myslím, že rozhodnutí patří formuli 1, aby vyhodnotila a posoudila situaci. Zhodnotila, zda je jedenáctý tým schopen přinést šampionátu dostatečnou hodnotu. Je to jejich zodpovědnost, je to jejich šampionát a my jen bereme na vědomí jejich rozhodnutí,“ řekl Bruno Famin na čtvrteční tiskové konferenci.
McLaren soupeří s Andrettim v IndyCar i Extreme E a generální ředitel Zak Brown podpořil Faminovy výroky a prohlásil, že se nyní nesoustředí na rozšiřování startovního pole F1, ale soustředí se na nadcházející sezónu.
„Myslím, že právě to, co Bruno (Famin – pozn. red.) řekl, rozhodnutí bylo učiněno. Formule 1 stanovila svá kritéria a rozhodla se. A teď mluvím za sebe a jsem si jistý, že i za své kolegy, že se soustředíme na naše vlastní závodní týmy a na pokračování v sezóně,“ dodal na toto téma Zak Brown.