Sezóna 2018

Rok: 2018 | Poslední úprava: 28.9.2017 14:03
69. ročník šampionátu Formule 1.

Informace

V této sezoně dojde k několika úpravám technických regulí, tou největší změnou, která vzbudila nemalé kontroverze, je nasazení bezpečnostnímu systému s přezdívkou „Halo", který má za cíl chránit hlavu pilota, jedinou viditelnou část z venku kokpitu. Důvody pro zavedení tohoto systému jsou nehody například Julese Bianchiho nebo Justina Wilsona, kteří zemřeli na následky poranění hlavy. Nicméně na Halo se snesla velká kritika kvůli vzhledu a mnozí prohlásili, že systém naopak bezpečnost může ještě zhoršit, neboť zpomalí a ztíží výstup z vozu, především v případech převrácení na střechu. Mnoho expertů také poukazuje na fakt, že v případě nehody Julese Bianchiho by bylo zařízení Halo úplně k ničemu.

Další změnou na vozech bude zákaz tzv. žraločí ploutve a na ní nasazeného křidélky známého jako „T-wing". Důvody jsou především estetické, ačkoliv mnoho fanoušků má tento vzhled vozů rádo.

Ukázka žraločí ploutve a T-wingu na vozu Williamsu z roku 2017.

Výsledky a tabulková data

P   Konstruktér Body
1. Německo Mercedes 206
2. Itálie Ferrari 189
3. Rakousko Red Bull 134
4. Velká Británie Renault 56
5. Velká Británie McLaren 40
6. Indie Force India 28
7. Itálie Toro Rosso 19
8. Spojené státy Haas 19
9. Švýcarsko Sauber 12
10. Velká Británie Williams 4

Související články

Formule 1 zajímá názor fanoušků

6. června 2018, 11:03 | Jan Fridrich | Komentáře
Ilustrační fotografie - Formule 1 zajímá názor fanoušků
Za vlády Bernieho Ecclestona by to bylo neslýchané, ale noví majitelé začínají naslouchat svým fanouškům. Zní to neuvěřitelně, že se „královna motorsportu“ plně otevřela sociálním sítím až v roce 2018.

Začalo to postupně sestřihy závodů na oficiální stránce Formule 1, následoval Twitter, Facebook, Instagram a teď se přidal

K čemu jsou hypersofty?

21. dubna 2018, 10:44 | Jan Fridrich
Ilustrační fotografie - K čemu jsou hypersofty?
Hypersofty jsou nejměkčí směsí, kterou má Pirelli k dispozici a poprvé ji uvidíme v Monaku a následně v Kanadě. Pneumatiky s růžovým zbarvením vyvolávají řadu otázek. Budou to pneumatiky, které uvidíme pouze v kvalifikaci? Použijí je týmy i v závodu kvůli své životnosti?

Podle italského výrobce Pirelli bylo cílem navrhnout hypersofty tak, aby je týmy využily během závodu. Někteří šéfové stájí s tím ale nesouhlasí. Toto Wolff je nazval jako „kvalifikační pneumatiky“. Podle šéfa Mercedesu nemůžou piloti startovat na nejměkčí směs

Rosberg nešetří Alonsa: Měl by zkusit štěstí jinde, šanci na vítězství nemá

23. března 2018, 15:00 | Stanislav Kolman | Komentáře
Ilustrační fotografie - Rosberg nešetří Alonsa: Měl by zkusit štěstí jinde, šanci na vítězství nemá
Fernando Alonso by se měl soustředit na jiné závodní série, protože jeho šance na vítězství ve Formuli 1 je nulová. Alespoň to tvrdí šampion sezony 2016 Nico Rosberg.

Po zisku mistrovského titulu v roce 2016 sice Nico Rosberg pověsil závodní přilbu na hřebík, avšak v prostředí Formule 1 setrval v roli experta. A jeho výroky z posledních dnů rezonují celým paddockem. Nejprve si prostřednictv&

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.