Binotto: Cítím se zahanbeně, že jsme změnu pneumatik neprosadili

Binotto: Cítím se zahanbeně, že jsme změnu pneumatik neprosadili

Šéf Ferrari Mattia Binotto se vyjádřil k neúspěšnému pokusu vrátit se k loňské specifikaci pneumatik Pirelli. F1 si podle něj zaslouží závody jako byla GP Rakouska.

Charles Leclerc na Ferrari v neděli bojoval o své první vítězství. Do cíle nakonec dojel jako druhý za Maxem Verstappenem, se kterým svedl v posledních kolech závodu bitvu o vedení.

Mercedes byl letos poprvé poražen. Navíc se jim nepodařilo vyrovnat rekord McLarenu v nejdelší vítězné sérii. Počítadlo se opět zastavilo na 10 vítězstvích v řadě (jako ve Španělsku 2016 a v Malajsii 2016).

Mattia Binotto byl jedním ze zastánců návrhu o návrat k loňské specifikaci pneumatik. Ta letošní podle něj nahrává do karet Mercedesu.

„Dnes to byla dobrá bitva,“ řekl po závodě Binotto. „Běžně tu máme dobré závody, když nějaký tým nedominuje. Tenhle závodní víkend byl skvělý.“

„Myslím, že jsme ztratili skvělou příležitost, když se rozhodlo takhle. Měli jsme něco udělat,“ vyjádřil se k finálnímu rozhodnutí o setrvání současné specifikace pneumatik Mattia Binotto.

„Hodně diskutujeme, ale nic neděláme. Cítím se zahanbeně, že se nám nepodařilo změnu prosadit. Mohla to být dobrá příležitost k snížení rozestupů ve startovním poli.“

V závodě předvedl Max Verstappen skvělou stíhací jízdu, na trati předjel obě Ferrari a také Valtteriho Bottase. V rozdílném rozložení sil ale hrály roli problémy s chlazením u jednotlivých týmů, nikoliv pneumatiky.

Šéf Red Bullu Christian Horner, který návrh k návratu loňské specifikace pneumatik podpořil, se nechal slyšet, že průběh závodu na Red Bull Ringu nikterak nedokazuje, že byl pokus o změnu nesmyslný.

„Stále máme potíže,“ prozradil novinářům Horner. „Rakousko bylo výjimkou. Musíte se podívat na několik posledních závodů. Ale hlasovalo se a takhle to dopadlo.“

Andreas Seidl, bývalý šéf závodního programu Porsche a současný závodní ředitel McLarenu, je zastáncem názoru, že se musí aktuální pravidla přijmout v takovém znění, v jakém jsou.

Novináři se jej zeptali, zda podle něj není v F1 příliš mnoho penalizací. Seidl odpověděl takto: „To je jako diskuse okolo pneumatik. Pravidla, která teď máme, jsou výsledkem toho, co si jezdci a týmy přáli. Proto si myslím, že bychom měli pravidla přijmout taková, jaká jsou.“

Sdílejte na:
Zavřít