Po prodloužení smlouvy s Fernandem Alonsem se očekává, že Aston Martin bude chtít i nadále pokračovat s Lancem Strollem. Do volby pilotů už promlouvá i Honda, která uvedla, že dala potvrzení k prodloužení smlouvy s Alonsem. Pokud by jednání se Strollem nedospěla do zdárného konce, kdo by ho mohl nahradit?
Aston Martin nedávno oznámil novou víceletou smlouvu s Fernandem Alonsem. Tato spolupráce již přinesla úspěšné výsledky, včetně osmi umístění na stupních vítězů a celkového čtvrtého místa Alonsa v Poháru jezdců v uplynulé sezóně.
I nadále je přítomnost Španěla v týmu zásadní pro úspěchy ve formuli 1. Od svého příchodu se dvojnásobný mistr světa podílel na zisku zhruba 75 % bodů týmu ze Silverstonu.
Na druhé straně garáže Lance Stroll pravidelně zaostává o několik kroků za svým zkušenějším týmovým kolegou. To se jasně projevuje v průběžném pořadí, kde už po čtyřech závodech ztrácí na Alonsa 15 bodů, a nyní se to přenáší i do diskusí o jeho budoucnosti.
S ohledem na množství dostupných konkurenceschopných jezdců by se Aston Martin mohl porozhlédnout jinde. Nejčastěji se zmiňují Carlos Sainz a Júki Cunoda, které by britský tým mohl podepsat jako náhradu za Strolla.
Sainz, vítěz tří velkých cen, v posledních sezónách dokázal, že je schopný soupeřit s talentovaným Charlesem Leclercem. Nepochybně by zlepšil výsledky Aston Martinu a zároveň by pomohl mediálně zviditelnit tým.
Příchod Cunody by dával smysl z dlouhodobého hlediska. Nejenže třiadvacetiletý Japonec dosahuje dobrých výkonů u týmu RB, ale jeho působení v týmu, který bude poháněn motorem Honda, by bylo velkým komerčním přínosem.
Faktor Honda
Není to samozřejmě poprvé, co má Aston Martin možnost nahradit Strolla. V předchozích sezónách neměla přítomnost konkurenceschopných jezdců bez smlouvy na postavení kanadského jezdce velký vliv. Co však bude od sezóny 2026 odlišné, je přítomnost značky Honda.
Japonský výrobce bude za dva roky dodávat britskému týmu motory, což bude mít zásadní vliv na výkonnost a celkovou nezávislost týmu. Aston Martin bude poprvé soupeřit jako tovární tým a bude mít svoji budoucnost plně pod kontrolou.
Vedle této podpory však může dojít k dalšímu tlaku. Honda již uvedla, že se podílela na rozhodnutí prodloužit smlouvu s Alonsem. Zdá se pravděpodobné, že Aston Martin bude potřebovat jejich potvrzení, aby si svou sedačku udržel syn majitele týmu i pro sezónu 2026. Přeci jen výkonnostní rozdíl mezi oběma jezdci britského týmu je zřejmý.
Aston Martin si chce nadále udržet Strolla
Ačkoli Honda tvoří významnou proměnnou, tak závazek britské stáje vůči Strollovi se zdá být neochvějný. Podle zprávy serveru RACER tým Mikea Kracka označil Kanaďanovu technickou zpětnou vazbu za nesmírně cennou. Tato kvalita – kterou samozřejmě není možné zvenčí hodnotit – podtrhuje, že Aston Martin má v zásobě dostatek důvodů, které ospravedlňují Strollovo pokračování v týmu jeho otce.
Z dlouhodobého hlediska je však otázkou, jak dlouho si pětadvacetiletý jezdec svou sedačku v ambiciózním týmu udrží. Konkurovat špičkovým týmům, které mají za volantem například Lewise Hamiltona, Charlese Leclerca nebo Maxe Verstappena, se zdá být se Strollem i nadále nelehkým úkolem. Přesto se zdá, že tým svými signály potvrzuje svou oddanost kanadskému jezdci.