Výsledky VC Japonska: Verstappen zvítězil před piloty McLarenu

Výsledky VC Japonska: Verstappen zvítězil před piloty McLarenu

Třetí závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Oscar Piastri. Na trať ani jednou nevyjel safety car. Andrea Kimi Antonelli se stal nejmladším pilotem, který vedl závod formule 1.

Na okruhu Suzuka bylo 14°C a jedinou změnou oproti kvalifikaci byl Carlos Sainz, který po penalizaci za zablokování Lewise Hamiltona startoval o 3 místa níže. Jediným pilotem z top 10, který na start závodu nasadil tvrdé pneumatiky, byl Lewis Hamilton. Ostatní zvolili středně tvrdé pneumatiky.

První místo si po startu dokázal uhájit Max Verstappen před oběma McLareny. Po prvním kole nedošlo v top 10 ke změně pořadí oproti startu.

Ve 3. kole Max Verstappen reportoval problémy s řazením vyšších stupňů – nejhorší pro něj byl první sektor.

V 6. kole proběhlo první předjetí v top 10, když Lewis Hamilton předjel Isacka Hadjara a Brit se posunul na sedmou pozici.

V 7. kole Red Bull dokázal zmírnit problém s řazením pro Maxe Verstappena.

Prvním pilotem, který zastavil v boxech, byl Lance Stroll na konci 9. kola. Nicméně vypadalo to, že závod se pojede na jednu zastávku a nastal typický DRS vláček aut. Týmy následně vyčkávaly, kdo jako první zamíří do boxů. Max Verstappen si mezitím pohodlně hlídal náskok na oba McLareny.

Strategické manévry se začaly rozjíždět na konci 18. kola, kdy Lando Norris dostal informaci, že má udělat opak toho, co Max Verstappen. Nakonec nikdo do boxů nezajel.

Prvním pilotem z top 10 v boxech byl na konci 19. kola George Russell, který obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na 13. pozici.

O kolo později byl v boxech Oscar Piastri, nazul bílou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici. Na undercut George Russella nikdo jiný nereagoval.

Ve 22. kole zajela do boxů celá vedoucí trojice  – Verstappen, Norris a Leclerc. Všichni nazuli tvrdé pneumatiky. Lando Norris měl vynikající zastávku a dokázal se dostat při výjezdu z boxů k Maxovi Verstappenovi. Nicméně Lando Norris byl příliš optimistický a nechal se vyvést na trávu. Následovaly vysílačky, které obviňovaly z incidentu vždy druhou stranu. Vedení přebral Andrea Kimi Antonelli.

Na konci 30. kola zamířil do boxů Lewis Hamilton, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil na sedmou pozici. O kolo později byl v boxech i Andrea Kimi Antonelli, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Vedení znova přebral Max Verstappen.

Ve 36. kole Max Verstappen dostal informaci, že má povoleno zrychlit.

Ve 40. kole se piloti McLarenu snažili najít způsob, jak se přiblížit Maxovi Verstappenovi, který si udržoval náskok okolo 1,5 sekundy. McLaren stál před volbou, jestli udělat týmovou režii ve prospěch Oscara Piastriho, který vypadal, že je rychlejší než Lando Norris. Britská stáj žádnou týmovou režii neuplatnila a z toho těžil Max Verstappen.

5 kol do konce dělilo první trojici zhruba 2 sekundy.

McLaren nedokázal nic vymyslet na Maxe Verstappena a čtyřnásobný mistr světa se stal vítězem v Japonsku!

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen Red Bull 1:22:06.983
2 Lando Norris McLaren +1.423s
3 Oscar Piastri McLaren +2.129s
4 Charles Leclerc Ferrari +16.097s
5 George Russell Mercedes +17.362s
6 Kimi Antonelli Mercedes +18.671s
7 Lewis Hamilton Ferrari +29.182s
8 Isack Hadjar Racing Bulls +37.134s
9 Alexander Albon Williams +40.367s
10 Oliver Bearman Haas +54.529s
11 Fernando Alonso Aston Martin +57.333s
12 Júki Cunoda Red Bull +58.401s
13 Pierre Gasly Alpine +62.122s
14 Carlos Sainz Williams +74.129s
15 Jack Doohan Alpine +81.314s
16 Nico Hülkenberg Kick Sauber +81.957s
17 Liam Lawson Racing Bulls +82.734s
18 Esteban Ocon Haas +83.438s
19 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +83.897s
20 Lance Stroll Aston Martin +1 kolo

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *