Vedení McLarenu je naštvané kvůli trvajícím problémům

Vedení McLarenu je naštvané kvůli trvajícím problémům

Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran řekl, že je velmi naštvaný, jelikož se musí snažit dostat vůz na konkurenceschopnou úroveň, ale nedaří se mu to.

De Ferran převzal roli sportovního ředitele letos v létě, poté, co odstoupil Eric Boullier ze své funkce.

McLaren si sliboval od sezóny 2018 hodně, jelikož přešel z motorů Honda na motory Renault. Tým byl kritizovaný za spolupráci s Hondou, která se ukázala jako katastrofální.

Nicméně tým v Japonsku ukázal, že je nejslabší ze všech v poli. Dokonce i Williams byl jejich soupeřem

„Jak s tím mohu žit? Moje duše je soutěživá, takže mě to dělá naštvaným, spíše smutným,“ řekl de Ferran pro motorsport.com na téma výkonnostního levelu týmu McLaren.

„Mám srdce bojovníka, takže chci vítězit. Musíme to ale odložit a soustředit se na pořádnou disciplínu a soustředit se, takže tohle jde stranou.

„Ale věřím, že uvnitř mě jsou daleko silnější pocity. Chci být zkrátka konkurenceschopný.“

McLaren dříve v sezóně uvedl, že celý vůz MCL33 má pravděpodobně problém už v základu vývoje, jelikož větrný tunel údajně neukazoval správná data, a byl celkově problém s korelací jeho dat. Vůz tak vykazoval na trati jiné výkony, než na simulacích.

Díky tomu měl tým omezený vývoj během letošní sezóny, protože se zkrátka snažil pochopit fungování celého vozu. Výkon v Suzuce tak byl jenom dalším důkazem, že letos je u týmu opět zase všechno špatně.

„Nikdy přesně nevíte, co se může stát, jestli budete konkurenceschopní, ale máte své cíle,“ pokračoval de Ferran.

„Nikdy nevíte, jak váš vůz bude fungovat na rozdílné podmínky. Nevíte, co všechno nám přináší lidé, kteří se podílejí na vývoji. Jsou to věci, u kterých nevíte, jestli jsou zkrátka dělány na 100%.

„Nicméně, jak jsem řekl, čekali jsme, že Japonsko bude velmi náročný víkend.“

Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne se kvalifikovali do Velké ceny Japonska jako poslední. Za nimi byl jen Marcus Ericcsson, který boural a do kvalifikace nemohl dále zasáhnout.

De Ferran řekl, že tým sice kvalifikaci nezvládl, ale díky lepšímu nastavení si poté nevedl tak špatně během závodu.

„V Suzuce nebyl finální výsledek skvělý, nicméně jsme měli dva hladké víkendy, co se týká jiných záležitostí.

„Naše strategie byla dobrá a dokázali jsme z každé příležitosti získat maximum. Někdy se to zkrátka povede, a někdy ne.

„Jezdci odjeli dobrý závod. Pokud bychom měli o trochu více závodního tempa, mohli jsme být dobrými lovci. Je to trochu zklamání, když se podíváme na výkon z kvalifikace, ale v závodě se cítíme dobře.“

Sdílejte na:
Zavřít