Za dva týdny vyrazí na okruhu ve španělském Montmelo u Barcelony do sezony 2021 konečně i šampionát FIA formule 3. 30 borců – mezi nimi i tři piloti české stáje Charouz Racing System – právě na tomto autodromu měli uplynulé dva dny čas vychytat poslední chybičky a najít optimální nastavení pro boj o body. Zdá se, že jsou před prvním „mistrákem“ nejlépe připraveni piloti týmú MP, ART a Trident – také Charouz Racing System.
Středa: Na osychající trati nejlépe zrychlil Francouz Victor Martins
Dopoledne prvního dne španělského testu ještě lehce sprchlo a úvodní 3 hodinová část dovolila za vlhka jen relativně pomalé časy. S danými podmínkami se nejlépe spřátelil Američan Jak Crawford (MP) před Francouzem Pierre-Louisem Chovetem (Jenzer) a dalším „US-boyem“, Kaylenem Frederickem (Carlin). Povzbudivého 8. času dosáhl jediný český pilot v poli, Roman Staněk (Hitech).
Z českého hlediska ovšem především zajímal pohled na obsazení kokpitů Charouz Racing Systemu. Antonín Charouz zatím světovému svazu FIA nahlásil jen jediného pilota, Francouze Reshada de Geruse. Insiderové se proto ptali, kdo tentokrát dostane v jeho týmu šanci, se osvědčit. Pro všechny zapojené strany bylo jistě navýhodu, že to opět byli (stejně tak jako před několika týdny v Rakousku) úřadující vícemistr F3, Američan Logan Sargeant (ano, v F3 je letos až „pře-amerikanizováno“) a Rus Michail Belov. Tedy dva piloti, kteří již ve Spielbergu potvrdili, že se u Charouz Racing Systemu a v jeho Dallarách-Mecachrome-F3 cítí velmi dobře.
Dráha osychala odpoledne jen velmi pomalu a tak se na výsledkových listinách začaly objevovat skutečně rychlé časy až po další hodince testu. Nakonec to byl junior Renaultu, Victor Martins, kdo jasně nejlepším časem dne vyzvedl skutečnost, že letos bude patřit mezi absolutní favority. Za pilotem týmu MP se zařadili překvapivě rychlý syn motocyklové legendy Micka, Jack Doohan (Trident) a další z vyslovených favoritů Frederik Vesti (ART).
Také manažer Charouzovy organizace, Bob Vavřík, si mohl mnout ruce: Belov dokázal, stejně tak jako ve Spielbergu držet krok s nejrychlejšími a zapsal si 6. čas. Ani zkušený Sargeant očividně nemá problém, pohybovat se mezi top10 a skončil 9.
Výsledek středečního testu F3 v Barceloně:
1. Victor Martins, MP 1:31,743s
2. Jack Doohan, Trident 1:32,369s
3. Frederik Vesti, ART 1:32,423s
4. Clement Novalak, Trident 1:32,447s
5. Jak Crawford, Hitech 1:32,493s
6. Michael Belov, Charouz Racing System 1:32,543s
7. Dennis Hauger, Prema 1:32,693s
8. Caio Collet, MP 1:32,642s
9. Logan Sargeant, Charouz Racing System 1:32,679s
10. Alexander Smoljar, ART 1:32,747s
11. Olli Caldwell, Prema 1:32,800s
12. Roman Staněk, Hitech 1:32,821s
28. Reshad de Gerus, Charouz Racing System 1:33,933s
Čtvrtek: Naděje Charouz Racing Systemu se jmenuje „Logan Sargeant“
Také ve čtvrtek visely nad dráhou zlověstné mraky – tentokrát ale zůstalo sucho. Co se nezměnilo, bylo jméno na první pozici. Čtvrteční dopoledne se stalo nejrychlejší částí celého testu a Martins ji – poté, co ze svého středečního času „odhobloval“ další desetinku – zakončil znovu jako nejlepší. Ve výborné formě se prezentoval i Rus Alexander Smoljar (ART) na druhé pozici a znovu i chráněnec Red Bullu, Jack Doohan, který byl tentokrát třetí.
Pouze necelé dvě desetinky za Martinsem se po odmávnutí nacházel Charouzův Sargeant, což jistě vykouzlilo na tvářích členů české stáje spokojený úsměv. Američan je jistě jezdcem, který by dokázal vyzvednout Charouz Racing System do sfér, o kterých ve stáji ze Žebráku ohledně formule 3 již pomalu přestali snít. Pokud se Bobovi Vavříkovi podaří Logana, který bohužel nedisponuje potřebným finančním zázemím, angažovat alespoň pro úvod sezony, tak se mohou společně jistě těšit na úspěšné vykročení do roku 2021. Michael Belov své potencionelní sponzory tentokrát nedokázal strhnout k jásotu – stačil jen na 20. čas, no a de Gerus jako obvykle za svými týmovými kolegy znatelně zaostával.
Roman Staněk měl dopoledne smůlu. Byla to jeho Hitech-Dallara, která se stojíc na trati, postarala o jedno ze tří přerušení červenou vlajkou. Na špičkový čas nebylo za těchto podmínek pomyšlení. O pomalejší odpoledne si mladý Moravák trochu spravil náladu a chuť do sezony dobrým 4. časem za Williamsem (Jenzer), týmovým kolegou Iwasou a Chovetem (Jenzer).
Facit: I poslední test potvrdil, že to budou znovu junioři z farem Renaultu, Ferrari a Red Bullu, kdo ve formuli 3 pojedou o poháry. Charouz Racing System by měl dle „papírové formy“ ve své třetí sezoně konečně prolomit své „prokletí F3“ – Sargeant s Belovem jsou beze všeho schopni vozit z každého podniku domů body. Přinejmenším…
Výsledek čtvrtečního testu F3 v Barceloně:
1. Victor Martins, MP 1:31,636s
2. Alexander Smoljar, ART 1:32,768s
3. Jack Doohan, Trident 1:31,8039s
4. Logan Sargeant, Charouz Racing System 1:31,806s
5. Clement Novalak, Trident 1:31,876s
6. Matteo Nannini, HWA 1:31,889s
7. Aymu Iwasa, Hitech 1:31,919s
8. Frederik Vesti, ART 1:31,933s
9. Dennis Hauger, Prema 1:31,999s
10. Juan Manuel Correa, ART 1:32,011s
20. Michael Belov, Charouz Racing System 1:32,411s
21. Roman Staněk, Hitech 1:32,442s
27. Reshad de Gerus, Charouz Racing System 1:33,085s