Norris: Pořád jsem optimistický, mým cílem je vyhrát šampionát

Norris: Pořád jsem optimistický, mým cílem je vyhrát šampionát

Velmi zajímavý závod přinesla Velká cena Maďarska. McLaren kraloval na Hungaroringu, ale místo pěkných soubojů bylo k vidění spíše taktické vyjednávání přes vysílačky a také týmová režie. Jak celou situaci objasnil Lando Norris?

Britský jezdec opět neproměnil start z pole position na vítězství. Hned v první zatáčce jej předjel Oscar Piastri a také Max Verstappen, trojnásobný šampion se po doporučení Red Bullu nechal Norrisem předjet, to už si ale Australan vybudoval pohodlný dvouvteřinový náskok.

V prostředním stintu si Piastri vybudoval dokonce téměř pětivteřinový náskok, ale díky jednomu drobnému výletu mimo trať se Norrisovi podařilo přiblížit na rozdíl dvou vteřin. Do boxů však Brit dojel jako první, a jelikož je v Maďarsku undercut velmi silný, tak se dostal před svého týmového kolegu.

McLaren se následně snažil o týmovou režii a z Velké ceny Maďarska se stala velká cena vysílaček. Již v minulosti se týmový šéf Andrea Stella zmínil o týmovém protokolu, který mají v případě týmové režie. Jezdec, který nesouhlasí s některým pokynem si musí obhájit svůj pohled. Nejspíše i proto Lando Norris se svým inženýrem dlouho debatoval, nakonec však před sebe Oscara Piastriho pustil, i když nešlo vůbec o jednoduché rozhodnutí. Ukázal však, že je týmovým hráčem, i když mohl ukázat trochu sobeckosti.

Jedním z posledních argumentů jeho inženýra před výměnou pozic bylo: „Šampionát nedokážeš vyhrát sám, budeš potřebovat tým. Budeš potřebovat Oscara a celý svůj tým.“

Lando Norris na tiskové konferenci po závodě přiznal, že pro něj šlo o velmi složité rozhodnutí.

„Bylo to těžké. Myslím, že pro každého by bylo těžké vzdát se vítězství v závodu, když vede. Zřejmě jsem byl postaven do pozice, takže mě donutili zastavit jako prvního a dali mi šanci vést závod a docela pohodlně odjet. Dělal jsem to, co jsem dělal, ale také mi zastávka dala příležitost. Proto si myslím, že bylo fér tu pozici prostě vrátit. Nechci působit jako člověk, který nehraje fér,“ popsal Norris. „V tomto sportu musíte být někdy trochu sobečtí. Musíte se koukat sami na sebe, to je většinou priorita. Ale já jsem také týmový hráč, moje hlava byla plná různých scénářů. Oscar toho pro mě v minulosti udělal hodně a pomohl mi v mnoha závodech. Jel lepší závod než já, víte, on měl dobrý start, on měl lepší start a můj stál za prd. Zasloužil si to a bylo to správné,“ popsal britský jezdec, který si v Maďarsku dojel pro své 21. kariérní pódium.

„Vím, že jsem dnes vítězství skoro vůbec neměl mít, což je myslím to hlavní. Když vedete závod a musíte vrátit pozici, bolí to. Zvlášť proto, že při pohledu na šampionát jezdců pomůže každý bod,“ zamyslel se. „Vím, že jsem v šampionátu sakra daleko za Maxem, to chápu. Je to mezi námi nějakých 76 bodů, ale třeba dnes jsme viděli, že Red Bull a Max taky umí dělat chyby. Pokud udělají ještě nějaké a my se jako tým zlepšíme a budeme mít víkendy, jako byl tento, tak to můžeme otočit. Pořád jsem optimistický, je to mým cílem. Jako jezdec věřím, že je ve zbytku sezóny reálné stáhnout 70 bodů. Pokud se dnes zamyslím nad sedmi body, které jsem mohl přidat, nebylo to snadné, ale neprohrál jsem kvůli výměně pozic, ale opět kvůli špatnému startu.“

Britský jezdec opravdu ztrácí na Maxe Verstappena aktuálně 76 bodů. Za ním se v Poháru jezdců drží oba jezdci Ferrari, Oscar Piastri je na pozici číslo pět. O dvě pozice si díky třetímu místu z Maďarska polepšil Lewis Hamilton.

Zajímavější situace je v Poháru konstruktérů, kdy se McLaren posunul na druhou pozici před Ferrari. Britský tým ztrácí na první Red Bull už pouze 51 bodů. Který tým opanuje letošní sezónu?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →