
Pokus o návrat Marussie na startovní rošt v sezoně 2015 utrpěl vážný zásah, když rivalské týmy hlasovaly proti tomu, aby tým mohl závodit s vozem z roku 2014.
Marussia šla do administrace na konci minulé sezony a neobjevila se ve třech posledních závodech šampionátu. Dokonce byla vyhlášena i aukce na veškerý majetek týmu, aukce však byla zrušena. Vypadalo to však, že situace se změnila, když dříve tento týden zaplnily svět zprávy, že skupina investorů vedená bývalým šéfem řetězce Sainsbury Justinem Kingem plánovala na poslední chvíli tým koupit. Návrat týmu však údajně závisel na tom, zda mu bude povoleno závodit s loňským vozem.
Během setkání týmů ve čtvrtek však několik rivalských týmů hlasovalo NE a šance návratu Marussie na trať v Austrálii tak výrazně klesly.
„Chtěli přijet s loňským vozem, ale neprošlo to,“ vysvětlil Bernie Ecclestone novinám Independent. „Potřebovali, aby všechny ostatní týmy souhlasily a asi tři nebo čtyři s tím nesouhlasili.“
„Možná že ostatním týmům by se také líbilo, kdyby mohli použít loňské vozy. Problémem je, že nemůžete takové věci povolit pouze jednomu týmu, musíte to udělat pro všechny.“
Velký boss Formule 1 také přiznal, že finance mohly v rozhodování týmů také hrát velkou roli. Pokud se Marussie totiž do sportu nevrátí, týmy si rozdělí 34 milionů liber, které by jinak dostala Marussia za deváté místo Julese Bianchiho z Velké ceny Monaka 2014.
„Ty peníze, které by měla Marussia dostat, budou distribuovány mezi ostatní týmy, které závodí. Hádám, že to je pro ně docela dobrý důvod,“ dodal Bernie.
Co teď s Marussií bude, není vůbec jasné. Bledě to vypadá i s Caterhamem, který minulou sezonu z finančních důvodů vynechal dva závody a na poslední se dostal jen díky štědrým fanouškům. Tým také byl do teď v administraci a tento týden byla oznámena aukce.