„Osel přeci káru táhne – a netlačí!“ to byl údajně klasický výrok Enza Ferrariho, se kterým dlouho hájil koncept svých monopostů s motorem před jezdcem. V Monaku tuto třídu předvedla Série A2.
Mezi 25 přihlášenámi vozy bylo 9 Maserati, 4 Lotusy a 3 Coopery. Ale také Ferrari, Gordini, Talbot, Osca, Ferguson, Scarab a Tec-Mec. Vítězka minulého ročníku, německá profesionálka Claudia Hürtgen v Monaku přesedla z plánovaného Maserati 250F na Ferrari 246 Dino restaurátora Methusalem Racing.
Kvalifikace: Pilotka pro kvalifikace…
„Ne, za to ale máme kvalifikační závodnici,“ odpověděl mi majitel Ferrari 246 Dino a šéf týmu Methusalem Racing na otázku, zda nechal nasadit kvalifikační pneumatiky? A měl pravdu. V první sobotní session krátce po osmé sice dlouho vedl Brit Max Smith-Hilliard (Lotus 18 z roku1958), 5 minut před koncem ovšem udeřila jezdkyně ve Ferrari s číslem 20. Na druhé místo za Hürtgenovou se ještě dokázal posunout bratr vítěze Indy 500 Daria, Marino Franchitti na Maserai 250F. Čtvrté startovní místo si zajistil veterán Joaquin Folch (Lotus 16) a třetí startovní řadu obsadili jeho španělský krajan Guilermo Fierro-Eleta (Maserati 250F) S Markem Shawem (Scarab F1).
Závod: …a také pro závody!
Jezdci Série A2 museli brzy z peřin – před ještě spoře obsazenými tribunami se totiž startovalo již v 8:00 ráno! To již Hürtgenová dávno pilně běhala po paddocku – a zahřála se jaksepatří, protože její Ferrari dosprintovalo do St. Dévote jako první, aniž by dalo Franchittimu a Folchovi šanci k útoku. Jediný vůz z Maranella v poli si poté dojel pro neohrožené vítězství. Stejně tak dojel Franchittiho Maserati jasně druhý. Až do cíle se za to bojovalo o třetí pozici mezi Folchem, Eletou a Tony Woodem (Tec-Mec). Rozhodl při tom poslední nájezd do Rascasse, kdy se oba Španělé snažili předjet opozdilce každý z jiné strany – a ten natlačil Folchův Lotus do svodidel… Radoval se tak nakonec Brit Wood.
Výsledek Monaco GP Historique – Série A2:
- Claudia Hürtgen, Ferrari 246 Dino
- Marino Franchitti, Maserati 250F
- Tony Wood, Tec-Mec
- Guillermo Fierro-Eleta, Maserati 250F
- John Spiers, Maserati 250F
- Stefan de Groodt, Maserati 250F