Třída vozů F1 z let 1973 až 1976 se letos představí i v Brně a do Monaka přilákala pestré pole 25 účastníků. Reprezentujíc snad nejlepší éru F1 se zde jako již před 50 lety znovu střetly McLareny, Lotusy, Tyrrelly, Ferrari, Heskethy, Shadowy, Loly, Penske a Ensigny. Co může chtít srdce příznivce skutečné F1 více?
Zatímco patřil 3násobný vítěz Le Mans a vítěz Monacké GP F3, Marco Werner (Lotus 77), mezi favority, chtěl druhý bývalý profesionál v tomto poli, Jean-Denis Deletraz (Shadow DN3), především bez chyby absolvovat vypsaných 18 kol.
Kvalifikace: Stuart Hall pokořil Lotusy Chromecars Racingu
Rychlý Angličan Start Hall již několikrát pokazil favoritům v Monaku radost a i letos si proto vytvořil ty nejlepší předpoklady. Na pole-position kvalifikoval vůz, ve kterém v knížectví už dříve zazářil: McLaren M23 v lakování Yardley z roku 1974. Monoposty německého sběratele Chromecars se musely v pořadí Nick Padmore (Lotus 77), Marco Werner (Lotus 77) a Michael Lyons (McLaren M26) postavit za něj. Američan Bradley Hoyt kvalifikoval svůj Hill GH1 výborně do třetí řady vedle McLarenu M23 Rakušana Lukase Halusy.
Závod: Hallův McLaren M23 nebyl k poražení
Výborně naladěný Hall nedal Lotusům ani v neděli šanci. Hned po startu se ujal vedení, které s přehledem hájil až do cíle. Za ním se Werner dostal počátečně před Padmora. Vítěz Le Mans ovšem musel po třetině závodu do boxů a tak se za lídrem ustálilo jasně danné pořadí Padmore-Lyons-Halusa, které platilo až do cíle. Jean-Denis Delétraz dojel dobrý závod jako 9.
Výsledek Monaco GP Historique – Série E:
- Stuart Hall, McLaren M23
- Nick Padmore, Lotus 77
- Michael Lyons, McLaren M26
- Lukas Halusa, McLaren M23
- Matthew Wrigley, Penske PC3
- Frederic Lajoux, Surtees TS19