Britský jezdec ve službách McLarenu připustil, že se mu v posledních měsících nedaří ze svého monopostu vyždímat, zejména v kvalifikaci, maximum. Přiznal, že aby ze sebe dostal to nejlepší, tak musí řídit podvědomě, bez zbytečného přemýšlení, což se mu momentálně nedaří. Proč tomu tak je?
McLaren zažívá jeden z nejlepších vstupů do nového ročníku posledních let, i tak je však po loňském obratu v průběhu sezóny cítit z fanoušků trošku zklamání. Po výtečném finiši sezóny 2023, kdy v několika závodech britský tým atakoval pozici druhé nejrychlejší stáje a Lando Norris zapsal čtyři pódiová umístění v řadě, se přeci jen čekalo trochu více než jedno pódium v úvodních čtyřech závodech.
Čtyřiadvacetiletý jezdec promluvil o problémech, s nimiž se potýká se svým McLarenem, a to zejména v kvalifikacích. Prohlásil, že se mu v posledním roce vytratila schopnost řídit monopost bez přemýšlení.
„Když řídím, tak řídím podvědomě. Čím méně na řízení myslím, tím lépe řídím. Takže když prostě vyjedu a dívám se na tribuny, tak tehdy se mi obvykle jede lépe, přirozeně prostě vyjedu a snažím se jet rychle,“ popsal Norris.
Týmový šéf Andrea Stella zároveň vzkázal, že, aby Norris a Piastri dostali z monopostu maximum, tak se musí snažit na 99 %. S tím se ztotožňuje rodák z Bristolu, který zdůraznil, že na 100 % dokážete odjet jedno kolo z deseti.
„Když to klapne, tak jak má, mohu mít dobrou kvalifikaci. Jen jsem za posledních pár let trochu ztratil ten pocit, že vjedu do kvalifikace, zaútočím a odjedu kola, která chci odjet. Je těžké se přinutit netlačit a neútočit, když jste konkurenceschopní a chcete se snažit o lepší kolo,“ vysvětlil britský jezdec.
Předchozí generace vozů byla snazší na řízení a Norris proto musel změnit svůj přístup k řízení, aby ze svého vozu vytěžil maximum během jednoho kola. Jezdec, který nastoupil do 107 velkých cen, přiznal, že od minulé sezóny, kdy McLaren začal monopost vyvíjet, tak se mu už neřídí tak jednoduše, jako dřív.
„Musím se pokusit změnit své podvědomí a zkusit se prostě zklidnit, ale není snadné to změnit. To je něco, co se prostě vyvíjí v průběhu let. A není snadné se k tomu jen tak vrátit,“ zamyslel se. „Myslím, že v tom byl v posledním roce asi největší problém.“
V letošní sezóně se zatím na pódiu objevil jen jednou, a to během Velké ceny Austrálie, kdy na stupních vítězů doplnil dvojici z Ferrari. Momentálně se v Poháru jezdců nachází na 5. pozici za dvojicemi závodníků z Red Bullu a Ferrari. Šanci na zisk dalšího pódia bude mít již příští týden 21. dubna během Velké ceny Číny, kde se zároveň pojede první sprintový závod tohohle ročníku.