General Motors klepou na dveře startovního roštu pro rok 2026

General Motors klepou na dveře startovního roštu pro rok 2026

Podle dostupných informací se po stažení Michaela Andrettiho z vedení Andretti Global rozhodli ve Formula One Management přehodnotit původní rozhodnutí o vstupu dalšího týmu do formule 1.

Michael Andretti se neúspěšně ucházel o vstup na startovní rošt pro rok 2026 společně se značkou Cadillac, přestože získal souhlas od Mezinárodní automobilové federace. Vedení formule 1 vstup odmítlo, ale uvítalo myšlenku vstupu s pohonnou jednotkou General Motors do roku 2028.

Poté, co Michael Andretti v září přešel do role poradce ve společnosti Andretti, agentura Associated Press oznámila, že schválení vstupu továrního týmu General Motors do formule 1 v roce 2026 je na spadnutí.

Michaelova absence otevřela cestu General Motors k převzetí vedení projektu, což zvýšilo zájem ze strany formule 1.

Nový většinový vlastník značky Andretti, Dan Towriss, dorazil do Las Vegas, aby podpořil jednání ohledně nabídky General Motors. Pohonná jednotka vyvinutá GM však bude připravena až v roce 2028. Proto se pro první dvě sezóny plánuje dohoda o dodávce zákaznických motorů, která by podle dostupných zpráv mohla být uzavřena už koncem listopadu tohoto roku.

Projekt nyní rychle nabírá na tempu. V Silverstonu bylo otevřeno nové vývojové centrum, kde probíhá nábor zaměstnanců a práce na prototypu vozu pro rok 2026.

Šéf Mercedesu Toto Wolff byl během čtvrteční tiskové konference v Las Vegas dotázán na možnost vstupu General Motors. Rakušan dal jasně najevo, že tým, který přinese sportu přidanou hodnotu, by byl vítán, a to zejména pokud by šlo o tak silného hráče, jako je General Motors.

Myslím, že pokud GM může jakýmkoliv způsobem obohatit šampionát, je to jiný příběh,“ uvedl Wolff.

Musí to dávat smysl i byznysově, potom žádný tým nebude oponovat. To znamená, že se zvýší povědomí o formuli 1 jako celku a tím pádem se zvýší i příjmy,“ dodal Wolff.

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jsem se dostal v roce 2005, kdy mě rodiče nemohli odtrhnout od obrazovky. Fascinuje mě technologie v motorsportu. Působil jsem i jako traťový maršál.

Další články autora →