Christian Horner vzpomíná na dobu, kdy organizoval odchod Günthera Steinera z Red Bullu. Odchod odůvodnil tím, že Steiner není technickým vedoucím, a to také zapříčinilo jeho konec v Haasu.
Dlouho předtím, než skončil v Haasu, byl Günther Steiner součástí formování Red Bullu ve formuli 1 poté, co společnost odkoupila stávající tým Jaguar. Christian Horner byl do role šéfa týmu dosazen po produktivních schůzkách s Helmutem Markem a spolumajitelem Red Bullu Dietrichem Mateschitzem.
Horner na konci 90. let založil a vedl tým Arden Formula 3000, za který jezdil před koncem své závodní kariéry a ve svých 25 letech převzal funkci vlastníka a šéfa týmu. Brit také prozradil, že jednal s Eddiem Jordanem o koupi jeho stejnojmenného týmu v Silverstonu, když hledal cestu do formule 1, ale tato jednání nepokročila a shodou okolností Red Bull potvrdil své budoucí působení ve formuli 1.
Horner pro web Inews řekl: „Chtěl jsem zjistit, jak bych mohl Arden dostat do formule 1. Bernie Ecclestone mě tlačil k týmu Jordan. Helmut Marko mě pozval na setkání s Dietrichem (Mateschitzem – pozn. red.) do Salcburku v létě 2004. K dohodě s Jordanem nedošlo a Red Bull koupil Jaguar. Dietrich mě pozval zpět na konci roku 2004 a požádal mě, abych se stal šéfem týmu.“
Horner se stal v té době nejmladším šéfem týmu ve formuli 1 a po celou dobu jeho působení v tomto sportu byl jedinou osobou v čele Red Bullu. Steiner pracoval v technickém týmu Red Bullu, ale nakonec o rok později opustil své působení ve formuli 1, aby uvolnil místo Adrianu Neweyovi, který měl v té době za sebou již šest vítězných vozů v Poháru konstruktérů. Ze strany šéfa týmu se jednalo o promyšlený krok, protože přiznal, že chce tým posunout kupředu.
„Günther Steiner byl a je charakter, ale bylo zřejmé, že není technickým vůdcem. Zjistil jsem, že tým skutečně potřebuje technické vedení a směřování. Proto jsem se od samého počátku snažil narazit na Adriana Neweyho,“ dodal Christian Horner.
Steiner se po Neweyho příchodu do formule 1 přesunul do čela tehdy nově vzniklého týmu Red Bull NASCAR a poté v roce 2014 převzal funkci šéfa týmu Haas. Od té doby se stal jednou z nejpopulárnějších postav v paddocku formule 1, a to i díky své hlavní roli v dokumentárním seriálu Drive to Survive na Netflixu. Tým Haas se umístil v Poháru konstruktérů nejvýše na pátém místě v sezóně 2018.