
Po incidentu Kevina Magnussena z tréninku na Velkou cenu Malajsie se jezdci znovu začínají obávat o své zdraví. Fernando Alonso se obává, jak rychle by Dán dokázal z hořícího vozu vystoupit, kdyby na něm měl upevněný Halo kokpit.
Kevinu Magnussenovi začal krátce po vyjetí z boxů hořet vůz a dánský pilot musel svůj Renault co nejrychleji opustit. To se naštěstí povedlo a krátce poté byl monopost uhašen. Pilot Fernando Alonso se k tomuto incidentu po závodním víkendu v Sepangu vrátil a řekl, že Halo kokpit by v takových situacích měl být snadno odjímatelný.
„Když jsem svatozář v Singapuru zkoušel, všiml jsem si jednoho problému, kterým bylo vystupování z vozu. Je to náročné, když si vezmete, že tu není dost místa pro nohy a jen těžko z vozu rychle vyskočíte,“ popsal své pocity španělský jezdec, který aktuálně působí v týmu McLaren.
„Věřím, že právě kvůli tomu se věci zpozdí a budou promyšleny všechny tyto možnosti. Možná existuje způsob, jak tento systém udělat snadno vyjímatelný a vyskočení z vozu by tak mohlo být o něco rychlejší,“ řekl dále dvojnásobný mistr světa.
Na bezpečnostním prvku trvá Mezinárodní automobilová federace a nejraději by jej na monopostech Formule 1 viděla už v příští sezoně. S tím ale týmy nesouhlasí a potřebují více času na vyzkoušení všech možných alternativ. Reálně bychom se Halo kokopitu mohli dočkat v roce 2018, možná i později.