Zak Brown: Kritika od Landa Norrise pro nás byla motivací

Zak Brown: Kritika od Landa Norrise pro nás byla motivací

Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown prozradil, že veřejná kritika z úst Landa Norrise směrem k monopostu nikdy nebyla pro stáj z Wokingu demotivující. Naopak jeho slova nakopla lidi v továrně a posloužila jako motivace.

Už během představování monopostu pro ročník 2023 dával McLaren najevo, že není stoprocentně spokojen s některými specifikacemi. Drobné problémy se zkraje roku projevily i v závodech, kde se papájové monoposty pohybovaly především v zadní části startovního pole.

Koncem minulé sezóny se konaly výrazné změny i na postu týmového šéfa. Andrease Seidla nahradil Andrea Stella, který několik let v britské stáji působil jako výkonný ředitel závodů. Stella udělal v organizaci hned několik změn, které už před letní přestávkou přinesly McLarenu ovoce.

Papájové monoposty dostaly vylepšení hned na několik etap. A tyto upgrady se projevily i na výsledcích. Lando Norris dokázal získat dvě pódiová umístění, a to na Velké ceně Velké Británie a na Velké ceně Maďarska. Oscar Piastri byl svému týmovému kolegovi v patách, první stupně vítězů si připsal během sprintu v belgickém Spa.

Lando Norris si však v průběhu sezóny nebral servítky a veřejně prohlašoval, že auto se velmi špatně řídí, především v nízkorychlostních zatáčkách. Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown přiznal, že komentáře svého jezdce vnímal, a zároveň odmítl, že by byly pro stáj z Wokingu demotivující.

„Všichni jsme motivovaní. Tak nějak se společně radujeme, společně jsme nevrlí. Takže když někdo něco okomentuje, je to konzistentní, je to motivující. Když se podíváte, jak špatný byl začátek sezóny, tak to bylo těžké,“ popsal Zak Brown. „Mezitím jsme věděli, že jsme, mimo pozornost ostatních, v aerodynamickém tunelu zaznamenali skvělý vývoj, takže to bylo, jako bychom se na začátku roku veřejně zlobili, a přitom jsme věděli, že pod pokličkou se věci vyvíjejí opravdu dobře. Musím říct, že tým to zvládl opravdu dobře, takže jsme motivovaní.“

McLaren letos během prvních osmi závodů dokázal bodovat pouze třikrát. Ale pořád to nebyla taková tragédie, jako sezóna 2017, kdy se celek z Anglie pral s pohonnými jednotkami od Hondy.

„Rok 2017 byl strašný a rok 2021 asi tak nějak uprostřed. Naštěstí jsme se tam dolů nikdy nevrátili. Prostě jsme narazili na rychlostní výkyv a já jsem to loni pocítil. To jsou věci, které jsem poznal v druhé polovině loňského roku. Vedl jsem interní rozhovory o tom, proč ztrácíme tempo, stagnujeme, což ve formuli 1 znamenalo, že jdeme pár kroků zpět,“ přiznal Brown. „Během představení vozu jsme byli otevření, protože naše data říkala, že nejsme tam, kde bychom měli být. Zároveň jsme věděli, že na něčem pracujeme a na datech bylo vidět, že bychom se měli zlepšit v Rakousku a na Silverstonu, což se stalo.“

McLaren se díky zlepšením dostal v Poháru konstruktérů na komfortní pátou pozici, během posledních víkendů navíc dokázal bojovat s Ferrari, Mercedesem i Aston Martinem. Ve Spa se sice papájové monoposty trápily s rychlostí na rovinkách, Stella předeslal, že pracují na vývoji lepšího zadního křídla, aby byli na Monze konkurenceschopnější.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →