Verstappena neposlouchala technika, Ricciardo boural. Oba se však shodují: Měli jsme na třetí místo

Verstappena neposlouchala technika, Ricciardo boural. Oba se však shodují: Měli jsme na třetí místo

Max Verstappen v pátek v Baku vyslal Ferrari a Mercedesu varovný signál, když opanoval oba tréninky, avšak v sobotu se situace změnila. V závěrečném tréninku z toho bylo po technických problémech už jen sedmé místo. Kvalifikace dopadla o něco lépe. Polepšil si o dvě pozice, ale přesto byl pořádně rozladěný. Ani Daniel Ricciardo neměl důvod k radosti. Ten zaplatil za svou chybu v samotném závěru Q3.

Začátek kvalifikace vyšel mladému Nizozemci parádně, když dokázal vyprodukovat druhý nejrychlejší čas. Jenže druhý a třetí segment byl o poznání horší. V prostřední části ztrácel na nejrychlejšího Hamiltona přes půl vteřiny a v závěrečné dvanáctiminutovce to bylo dokonce 1.2 vteřiny.

„Jasně, že není ideální, když máte ve třetím tréninku problém s hydraulikou. Ve druhé části kvalifikace se vyskytly opět problémy. Pokaždé, když jsem byl blízko maximální rychlosti, motor vypověděl. To není dobré. Ve třetím tréninku jsem byl v posledním kole koneckonců o tři desetiny rychlejší než kdy před tím – a potom jsem přišel o synchronizaci převodovky, díky čemuž šlo množství času k čertu,“ popisuje značně podrážděný Verstappen a apeluje na co nejrychlejší vyřešení potíží: „Musíme to dostat pod kontrolu!“

Red Bull dostal pro Baku od Renaultu aktualizovanou pohonnou jednotkou. Osmnáctiletý závodník zdůrazňuje, že by Ferrari v kvalifikaci porazili nebýt technických problémů, které jej v sobotu doprovázely. Rovněž si však vylepšení chválí.

„Pociťujete více výkonu, avšak coby závodník nezískáte dostatek síly. Celkově vzato – bez těchto problémů bychom mohli bojovat o třetí místo na startu. Rozhodně jsme udělali krok vpřed, co se maximální rychlosti týká. Současně jsme neztratily nic z naší rychlosti v točivé části. To vše dokazuje, že v oblasti vývoje jsme na správné cestě. Ale v oblasti stability musíme pracovat lépe. Něco takového se nám jednoduše nemůže stávat,“ uzavřel Verstappen.

Na druhé straně garáže stáje rakouského nápojového giganta také nevládne zrovna dvakrát velké nadšení. V závěrečné části nezvládl Daniel Ricciardo vybrat šestou zatáčku a měl poměrně tvrdý kontakt se zdí, jenž mu sebral poslední šanci na lepší umístění na startu a mimo to zapříčinil vyvěšení červených vlajek, jelikož byl nucen těsně za zatáčkou svůj vůz odstavit.

„Samozřejmě, že je to frustrující, když vyprodukujete nehodu. Ale ve třetí části musíte holt vyzkoušet všechno možné, abyste z auta vymáčkli poslední zbytek výkonu. Věděl jsem, že jsem v šesté zatáčce nechal ještě špetku času na pospas, proto jsem následně snažil do ní vjet ve vyšší rychlosti. Avšak na výjezdu ze zatáčky jsem ztratil kontrolu nad mou zádí. Snažil jsem se to ještě ukočírovat, ale stále jsem se točil. A jelikož tam není zeď rovná, tak jsem ji trefil,“ vysvětluje sedmadvacetiletý Australan, který selhání bere na sebe: „Zeď za to samozřejmě nemůže, za bouračku ji neobviňuji. Je to jednoduché: jel jsem na limitu, jinak žádný důvod k bouračce nebyl.“

„Ovšem, že nejsem z této chyby nadšený, ale je to jedna z tratí, na které se něco takového může přihodit. Jedna část mě ji teď zrovna nemá příliš v lásce, ale pravdou je, že mám z tohoto důvodu městské okruhy rád. Ukáží vám, kde je limit, a když vyletíte, musíte za to draze zaplatit.“

„Pochopitelně je to opravdu politováníhodné, neboť jsem měl pocit, že bychom se mohli vpředu zapojit. Ale Mercedes byl velmi rychlý. Dali jasně najevo, že jsou z dosahu. Avšak od Ferrari jsme nakonec nebyli tak daleko,“ zanalyzoval aktuální pozici sebe a svého týmu vůči rivalům z Německa a Itálie.

Se svým stájovým kolegou Verstappenem je v jedné věci za jedno, a sice že forma týmu jde nahoru: „Rozhodně jsme dosáhli pokroků, což dokazuje skutečnost, že Max i já jsme vyvážením vozu spokojení. Také chování vozu bylo dobré, proto se nenechám zastrašit tím, co se bude dít v závodu.“

Okruh v Baku je velmi zrádný a i malá chybka je následně tvrdě potrestána, což se může postarat o pořádnou dávku napětí.

„Myslím si, že v závodě se toho může stát spoustu. A přestože to je jen jednozastávkový závod, tak předpokládám, že se můžeme ještě zlepšit,“ neztrácí po chybě z kvalifikace odhodlání a bojovnost desátý Ricciardo.

Sdílejte na:
Zavřít