
Lewis Hamilton je malý krok od zisku titulu, v Suzuce navýšil svůj náskok na 59 bodů. Pokud se Ferrari dopustí v USA další chyby a Hamilton finišuje aspoň na druhém místě, je mistrem světa.
Před startem závodu se pracovalo na Vettelovo Ferrari, měl problémy se svíčkou. Po úvodním kole se začal německý závodník propadávat, v garáži se tým ještě pokusil tento stav zvrátit, neúspěšně. Vettel ze závodů odstoupil.
Jinou písničkou byl závod na Suzuce pro Lewise Hamiltona, ten dobře odstartoval a při zastávce v boxech neměl problémy. Na konci závodu se schylovalo k souboji mezi ním a Maxem Verstappen, o ten nás připravili „tolerantní“ Massa s Alonsem. Druhý jmenovaný bude vyšetřován za ignorování modrých vlajek.
Třetí Daniel Ricciardo, čtvrtý Valtteri Bottas, Kimiho Räikkönena v prvním kole vytlačil z trati Nico Hülkenberg. Iceman se dokázal vrátit na páté místo, už na měkkých pneu byl pátý a při zastávce neztratil ani jedno místo. Stejnou strategii jako on měl ale i Bottas, oba byli po zastávce na super-měkké směsi a stěhovali Ricciarda na měkké. Doháněli tedy Red Bull, ale k sobě se nepřiblížili.
Esteban Ocon měl vynikající start, po kterém jezdil na třetím místě. Během pár kol se propadl před svého týmového kolegu a tam zůstal dokonce závodů, ve Force Indii platí po Velké ceně Belgie zákaz vzájemného závodění na trati.
Na osmém a devátém místě jezdci Haasu, vynikající výsledek pro americký tým, obzvlášť pro Magnussena. Dán nebodoval od Velké ceny Ázerbájdžánu, v Japonsku bojovali s týmovým kolegou přes boxy s Nicem Hülkenbergem. Na trati je potrápil Massa, nakonec ho oba předjeli ve druhé zatáčce.
Díky neuhýbání nás Massa s Alonsem připravili nejen o souboj o první místo ale i o ten svůj, o desáté.
Poslední závod této sezóny dokončil Jolyon Palmer na dvanáctém místě, začínal na měkkých pneumatikách a do boxů zamířil značně později než ostatní. Plán byl, že se na super-měkkých pneumatikách dokáže prodrat kupředu, zůstal však tam, kde z boxů vyjel.
Na třináctém místě Pierre Gasly, čtrnáctý Vandoorne a se ztrátou dvou kol na patnáctém a zároveň posledním místě Pascal Wehrlein.
Závody nedokončili již zmíněný Vettel, Carlos Sainz vyletěl z trati do bariéry v první zatáčce prvního kola. Takto si zřejmě rozloučení s Toro Rosso nepředstavoval. Na výborném čtrnáctém místě jezdil v úvodních fázích Marcus Ericsson, byl před oběma McLareny a Strollem. Jeho závody skončily v deváté zatáčce, v té, kterou nezvládl ve třetím tréninku Räikkönen.
Nicu Hülkenbergovi se pokazilo DRS, zadní křídlo se nechtělo zavřít. Bylo to po zastávce v boxech, kdy měl Němec rychlost na to, aby se probojoval přes vláček pilotů na body. Jeho strategie byla stejná jako Palmerova.
Nenápadné závody vzadu jezdil Lance Stroll, skončili defektem pravého předního kola. Stalo se tak v nájezdu do třetí zatáčky, Stroll se snažil monopost ukorigovat, nevrazil do bariéry, což se mu podařilo. Prošel křížem přes výběhovou zónu a monopost odstavil mezi čtvrtou a pátou zatáčkou.
Pozice | Jezdec | Tým | Ztráta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1.211 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 9.679 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 10.580 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 32.622 |
6 | Esteban Ocon | Force India | 67.788 |
7 | Sergio Perez | Force India | 71.424 |
8 | Kevin Magnussen | Haas | 88.953 |
9 | Romain Grosjean | Haas | 89.883 |
10 | Felipe Massa | Williams | 1 Lap |
11 | Fernando Alonso | McLaren | 1 Lap |
12 | Jolyon Palmer | Renault | 1 Lap |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1 Lap |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1 Lap |
15 | Pascal Wehrlein | Sauber | 2 Laps |
16 | Lance Stroll | Williams | DNF |
17 | Nico Hulkenberg | Renault | DNF |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | DNF |
19 | Sebastian Vettel | Ferrari | DNF |
20 | Carlos Sainz | Toro Rosso | DNF |
Více informací na: http://www.svetformuly.sk/clanek/817-VC-Japonska-Hamilton-navysuej-naskok-o-25-bodov#ixzz4utpwRMXC