Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur tvrdí, že jeho jezdci už nejsou v závodech v tzv. režimu přežití, díky mnohem konzistentnějšímu vozu. První velké výsledky se dostavily na VC Austrálie, kde tým bodoval na prvních dvou příčkách.
V loňském roce se Carlos Sainz a Charles Leclerc museli potýkat s problémem rychlého opotřebování pneumatik, což jim ztěžovalo nekonzistentní a nepředvídatelné chování i mezi sadami stejné směsi.
Letošní monopost s označením SF-24 se ukázal být mnohem více předvídatelným na dlouhých tratích, což byl klíč k velkolepému umístění Sainze a Leclerca v Austrálii, kde minulý víkend získali double a odvezli si 1. a 2. místo.
Vasseur říká, že hlavním zlepšením, kterého tým dosáhl ve srovnání s rokem 2023, je spíše práce s pneumatikami než samotná rychlost. „Udělali jsme obrovský krok vpřed,“ řekl. „Možná v rychlosti na jedno kolo, je pravda, že jsme loni nebyli nikde rychlí na jedno kolo.“
„Máme lépe čitelná data i pro naše jezdce, které jsou mimochodem snadnější pro další vývoj. To je asi největší krok, který jsme oproti loňsku udělali, mít něco, co se nedá snadno řídit, ale alespoň mít auto dobře přečtené poměrně brzy po začátku závodního víkendu.“
Vasseur také říká, že jezdci jsou nyní schopni lépe se starat o své pneumatiky během závodního stintu.
„Je pravda, že loni byl hlavní problém v tom, že se s autem do závodu velmi špatně nastupovalo,“ řekl. „Pak jsme museli zrychlit tempo, přičemž jsme dělali chyby, a to škodilo pneumatikám. Byla to taková negativní spirála, která se neustále opakovala. Letos je podle mě mnohem snazší je číst a vědět, kde je limit, a držet se jen kousek pod ním. A když jde managment pneumatik, tyto data vám to dělají mnohem jednodušší.“
„Jsou momentálně více pod kontrolou než loni, kdy jsme byli trochu v režimu přežití, a tím ty pneumatiky poměrně rychle opotřebováváte a řekněme je zabíjíte.“