Závod na okruhu Gillesa Villeneuva ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil George Russell. Během závodu dvakrát vyjel safety car a Ferrari zažilo dvojité DNF.
Závod začal na mokru, kdy jezdci nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Jediní piloti Haasu obuli pneumatiky do mokra.
Start proběhl pomaleji než obvykle, ale vedení si udržel George Russell před Maxem Verstappenem.
Risk Haasu se vyplatil, protože oba jezdci dokázali předjet několik pilotů a na trati měli nejvíce sebevědomí. Kevin Magnussen na začátku třetího kola byl již pátý. A podle předpovědí počasí by mělo být případně ještě horší.
Charles Leclerc dostal ve 4. kole informaci, že jeho pohonná jednotka se chová zvláštně. Následně mu závodní inženýr potvrdil, že mají problém s motorem.
V 6. kole žluté vlajky – Logan Sargeant nedokázal dobrzdit do zatáčky, naštěstí mohl vycouvat bez poškození a pokračoval v závodě.
Charles Leclerc se dotazoval kolik ztrácí na rovinkách oproti konkurenci – bylo mu řečeno půl sekundy.
Na začátku 8. kola zajel do boxů Kevin Magnussen, nasadil přechodné pneumatiky a vrátil se na dvanáctou pozici. Nicméně zastávka byla trošku pomalejší – přes 8 sekund.
Daniel Ricciardo byl vyšetřován za ulitý start.
Od 10. kola začala trať pomalu vysychat a v podstatě se očekávalo, kdo jako první zkusí štěstí se slickama.
Ve 12. kole již byly pneumatiky do přechodných podmínek rychlejší než pneumatiky do mokra – za Nicem Hülkenbergem se začal tvořit vláček.
Daniel Ricciardo dostal penalizaci v podobě 5 sekund za ulitý start.
Až ve 13. kole zajel do boxů Nico Hülkenberg, nasadil zelené pneumatiky a vrátil se na předposlední pozici. Zároveň jezdci postupně dostávali informaci, že během 10-20 minut by mělo začít znova pršet.
V 17. kole udělal chybu na výjezdu z první zatáčky Max Verstappen a byl okamžitě pod tlakem ze strany třetího Landa Norrise.
V 19. kole bylo dovoleno aktivovat systém DRS. Na konci 20. kola Lando Norris zaútočil na Maxe Verstappena a dokázal ho na předposlední rovince předjet a posunul se na druhou pozici,
O kolo později Lando Norris dokázal předjet i vedoucího George Russella na předposlední rovince a následně pilot Mercedesu udělal chybu do závěrečné šikany a propadl se až za Maxe Verstappena na třetí pozici!
Ve 25. kole havaroval Logan Sargeant na výjezdu ze zatáčky číslo 6, kdy trefil zadná částí monopostu bariéru! Byl aktivován safety car!
Od druhého místa okamžitě všichni zajeli do boxů. Lando Norris byl moc rychlý a přejel vjezd do boxů, takže zůstal na trati. Všichni nasadili pneumatiky do přechodných podmínek.
Až o kolo později byl v boxech Lando Norris, nasadil zelené pneumatiky a propadl se na třetí pozici!
Ve 28. kole Charles Leclerc zajel do boxů, nasadil jako první tvrdé suché pneumatiky a zkusil restartovat monopost. Propadl se na poslední pozici.
Na konci 29. kola zajel do boxů safety car. Restart si pohlídal zkušeně Max Verstappen.
Ferrari oznámilo Monačanovi, že problém s motorem se vyřešil. Zároveň v 31. kole dostal Charles Leclerc informaci, že má 2 kola pršet a pak už bude sucho – jeho jediný cíl je udržet monopost na trati.
Na konci 32. kola zajel Monačan do boxů, nasadil pneumatiky do přechodných podmínek a vrátil se zpátky na trať jako poslední. Risk se nevyplatil.
Ve 40. kole byl znovu aktivován systém DRS. O kolo později Pierre Gasly zajel ke svým mechanikům a nasadil suché pneumatiky, konkrétně tvrdou sadu.
Lando Norris udělal chybu ve 42. kole na výjezdu z první zatáčky, naštěstí pro něj nepřišel o pozici.
Ve 43. kole Charles Leclerc dostal informaci, že má zájet do boxů a odstoupil ze závodu. O kolo později zajel do boxů Lewis Hamilton, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na desátou pozici. Druhá půlka pole rovněž zamířila k výměně pneumatik.
Na konci 44. kola zajeli k mechanikům všichni kromě prvních tří pilotů. Až ve 45. kole zajeli do boxů Max Verstappen a George Russell. Oba zůstali na svých pozicích. Nizozemec obul středně tvrdou, Brit tvrdou sadu pneumatik. Lando Norris zůstal stále na trati. Pilot McLarenu zůstal i další kolo na trati a navýšil svůj naskok na druhého Maxe Verstappena.
Až na konci 47. kola zajel Lando Norris do boxů, nasadil žluté pneumatiky a vrátil se na těsně na druhou pozici, protože Max Verstappen těžil z toho, že měl zahřáté pneumatiky.
Na konci 49. kola dokázal na předposlední rovince předjet George Russell Landa Norrise a posunul se na druhou pozici.
V 51. kole udělal chybu George Russell a Lando Norris se vrátil na druhou pozici.
Sergio Pérez havaroval v 53, kole a poškodil si zadní spoiler. Závod pro Mexičana skončil. O kolo později kolidoval Alex Albon a Carlos Sainz, kdy Španěl dostal smyk a pilot Williamsu se mu nedokázal vyhnout. Byl aktivován safety car, protože Alex Albon skončil ve zdi. Pilot Ferrari odstoupil ze závodu v boxech.
Do boxů zajeli oba piloti Mercedesu – George Russell nasadil středně tvrdou sadu pneumatik. Lewis Hamilton tvrdou.
Na konci 58. kola zajel do boxů safety car a závod byl podruhé restartován. Restart si opět zkušeně pohlídal Max Verstappen. V 60. kole byl znovu zprovozněn systém DRS.
V 62. kole se musel tvrdě bránit Oscar Piastri před Georgem Russellem. O kolo později se oba střetli v poslední šikaně, nicméně Australan dokázal ubránit třetí pozici. Mezitím se na čtvrtou pozici před George Russella posunul Lewis Hamilton.
Následně Lewis Hamilton překonat Australana a začal tlačit na druhého Landa Norrise.
V 66. kole se George Russell posunul na čtvrtou pozici před Oscara Piastriho.
Júki Cunoda udělal chybu a propadl se na čtrnáctou pozici.
V předposledním kole proběhl interní souboj mezi jedzci Mercedesu, George Russell z něho vyšel vítězně a posunul se na třetí pozici.
Vítězem závodu se stal Max Verstappen.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Body |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 1:45:47.927 | 25 |
2 | Lando Norris | MCLAREN | +3.879s | 18 |
3 | George Russell | MERCEDES | +4.317s | 15 |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +4.915s | 13 |
5 | Oscar Piastri | MCLAREN | +10.199s | 10 |
6 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +17.510s | 8 |
7 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +23.625s | 6 |
8 | Daniel Ricciardo | RB | +28.672s | 4 |
9 | Pierre Gasly | ALPINE | +30.021s | 2 |
10 | Esteban Ocon | ALPINE | +30.313s | 1 |
11 | Nico Hülkenberg | HAAS | +30.824s | 0 |
12 | Kevin Magnussen | HAAS | +31.253s | 0 |
13 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER | +40.487s | 0 |
14 | Júki Cunoda | RB | +52.694s | 0 |
15 | Kuan-jü Čou | KICK SAUBER | +1 kolo | 0 |
NC | Carlos Sainz | FERRARI | DNF | 0 |
NC | Alexander Albon | WILLIAMS | DNF | 0 |
NC | Sergio Pérez | RED BULL | DNF | 0 |
NC | Charles Leclerc | FERRARI | DNF | 0 |
NC | Logan Sargeant | WILLIAMS | DNF | 0 |