V Chrámu rychlosti dominoval Max Verstappen, druhý se umístil Charles Leclerc a na třetím místě skončil George Russell. Daniel Ricciardo ve 47. odstavil svůj McLaren a bohužel monopost nebyl odklizen včas a závod byl dojet za safety carem. Nyck de Vries získal ve svém prvním závodě dva body za deváté místo.
Vedoucí pozici po startu si dokázal udržet Charles Leclerc, naopak Lando Norris měl velmi špatný start a propadl se polem.
Max Verstappen po prvním kole už byl na třetí pozici. Pilot Red Bullu se posunul v 5. kole na druhou pozici před George Russella a začal stahovat vedoucí monopost Ferrari.
Zároveň velmi rychle se prokousával polem i Carlos Sainz, který byl v 6. kole už desátý. Sergio Pérez byl na třináctém místě. Mexičan už na konci 7. kola zamířil do boxů, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na poslední pozici.
Sebastian Vettel ve 12. kole ztratil výkon a musel odstavit svůj monopost. Byl aktivován virtuální safety car. Ferrari zareagovalo a Charles Leclerc zamířil do boxů, nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici, zrovna když byl závod obnoven. Max Verstappen zůstal na trati.
Kevin Magnussen obdržel penalizaci v podobě 5 sekund za to, že opustil trať a získanou výhodu nevrátil.
Ve 20. kole střed pole začal stavět v boxech.
Až ve 24. kole zamířil do boxů George Russell, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici.
Ve 26. kole zastavil u mechaniků Max Verstappen, obul středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici. Rozdíl ve stáří pneumatik byl 13 kol oproti Ferrari Charlese Leclerca.
V 31. kole zamířil k mechanikům Carlos Sainz, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na osmou pozici. Fernando Alonso ve stejném kole odstoupil ze závodu kvůli technickému problému.
Charles Leclerc na konci 33 kola zastavil podruhé v boxech, obul softy a vrátil se na druhou pozici. Na Maxe Verstappena ztrácel 19 sekund.
Max Verstappen nicméně stále držel výborné tempo a Charles Leclerc nestahoval tak rychle, jak ve Ferrari očekávali. Ve 41. kole odstoupil i Lance Stroll a Aston Martin měl dvojité DNF.
Ve 43. kole zastavil podruhé v boxech Sergio Pérez, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici.
Daniel Ricciardo ve 47. kole odstavil svůj monopost kvůli problému s motorem. Aktivován safety car. George Russell a Carlos Sainz zamířili do boxů a obuli softy. O kolo později i Max Verstappen a Charles Leclerc zajeli do boxů.
Daniel Ricciardo odstupuje poté, co mu vypověděl službu motor. Safety car na trati.#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/MCKyNZNfzD
— SvětFormule.cz (@svetformule) September 11, 2022
Monopost Daniela Ricciarda stále nebyl odklizený v 50. kole. Závod byl dokončen za safety carem.
Vítězem se stal Max Verstappen.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 1:20:27.511 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | +2.446s |
3 | George Russell | MERCEDES | +3.405s |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | +5.061s |
5 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +5.380s |
6 | Sergio Pérez | RED BULL RACING | +6.091s |
7 | Lando Norris | MCLAREN | +6.207s |
8 | Pierre Gasly | ALPHATAURI | +6.396s |
9 | Nyck De Vries | WILLIAMS | +7.122s |
10 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +7.910s |
11 | Esteban Ocon | ALPINE | +8.323s |
12 | Mick Schumacher | HAAS | +8.549s |
13 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +1 kolo |
14 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +1 kolo |
15 | Nicholas Latifi | WILLIAMS | +1 kolo |
16 | Kevin Magnussen | HAAS | +1 kolo |
NC | Daniel Ricciardo | MCLAREN | DNF |
NC | Lance Stroll | ASTON MARTIN | DNF |
NC | Fernando Alonso | ALPINE | DNF |
NC | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN | DNF |