
V Kuala Lumpur byly v prvním tréninku nejrychlejší Mercedesy, o sekundu zaostal Räikkönen. Kevin Magnussen se postaral o červené vlajky a celý trénink si jezdci nezávisle po sobě stěžovali na přetáčivost anebo nedotáčivost.
Nico Rosberg dosáhl svůj nejlepší čas na měkké sadě pneumatik, na které odjel osm kol. Lewis Hamilton na té samé sadě pneumatik rapidně probrzdil a pravděpodobně sadu zničil. Jeho nejlepší pokus byl změřený, když měl obutou středně tvrdou směs. Ztráta na Rosberga činí skoro půl sekundy.
Ferrari přivezlo do Malajsie dobré vylepšení, těžko se dá říct, jestli pomáhají, ale i tak je zatím Ferrari ze zbytku nejlepší. Vettel si stěžoval na špatné vyvážení, na konci rovinek prý kvůli vibracím nic neviděl.
Za Räikkönenem a Vettelem evidujeme Fernanda Alonsa. McLaren nasadil svému jezdci nový motor, na který využil dva vývojové žetony. Jestli ho Alonso použije i v závodě je otázkou, ale už jen za nasazení dostane penalizaci 30 míst na startovním roštu. Předpokládá se, že penalizaci si odpyká v Malajsii, aby mohl motor bezprostředně použít v Suzuce při domácím závodu Hondy.
Daniel Ricciardo na šestém místě, nejrychlejší kolo zajel na tvrdé směsi, což nemusí nic znamenat, protože Verstappen je až osmý. V Red Bullu se tedy pravděpodobně soustředili na zvládnutí středně tvrdé a tvrdé směsi.Tím se logicky zaměřuje již teď na závod, motory Renault toho na dlouhých rovinkách zřejmě moc v kvalifikaci nezmůžou.
Na osmém a devátém místě Nico Hülkenberg a Serigo Pérez. Desátý Jenson Button, který použil starý motor Hondy. V končeném výsledku to dělá 1,1s na Alonsa na odlišné sadě pneumatik, přičemž rozdíl mezi danými sadami (měkkou a středně tvrdou) je v průměru půl sekundy.
K červeným vlajkám, Kevin Magnussen se vracel do garáže po druhém instalačním kole. Během tlačení do garáže jeho monopost splanul a tým svému jezdci přikázali z auta vystoupit, z vrchu vozu vytékala tekutina, nejpravděpodobněji benzín. Zřejmě to způsobilo požár.
Grosjean, Nasr a Wehrlein. Jezdci ze zbytku, který si nejvíce stěžovali na nedotáčivost a přetáčivost.
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas | Pneumatiky |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35,227 | měkké |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0,494 | středně tvrdé |
3. | Kimi Räikkonen | Ferrari | +1,088 | měkké |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | +1,104 | měkké |
5. | Fernando Alonso | McLaren | +1,283 | měkké |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +1,526 | tvrdé |
7. | Max Verstappen | Red Bull | +1,746 | středně tvrdé |
8. | Nico Hulkenberg | Force India | +2,286 | tvrdé |
9. | Sergio Perez | Force India | +2,374 | středně tvrdé |
10. | Jenson Button | McLaren | +2,386 | středně tvrdé |
11. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | +2,620 | měkké |
12. | Valtteri Bottas | Williams | +2,634 | středně tvrdé |
13. | Romain Grosjean | Haas | +2,659 | středně tvrdé |
14. | Esteban Gutierrez | Haas | +2,694 | středně tvrdé |
15. | Carlos Sainz | Toro Rosso | +2,828 | středně tvrdé |
16. | Felipe Nasr | Sauber | +2,957 | měkké |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | +3,086 | středně tvrdé |
18. | Felipe Massa | Williams | +3,112 | středně tvrdé |
19. | Jolyon Palmer | Renault | +3,921 | středně tvrdé |
20. | Esteban Ocon | Manor | +4,809 | středně tvrdé |
21. | Pascal Wehrlein | Manor | +5,400 | středně tvrdé |
22. | Kevin Magnussen | Renault | bez času |