Surer se opřel do Renaultu: Jsou úplně mimo

Surer se opřel do Renaultu: Jsou úplně mimo

Renault měl v plánu dotáhnout se na nejlepší trojku, namísto toho se však jejich forma spíše zhoršuje. Poráží je dokonce i zákaznický tým McLaren.

Od návratu do Formule 1 se forma Renaultu zlepšovala, ovšem letos tápou a nedokážou navázat na výkony z let předchozích.

Do sezóny 2019 vstupovali s cílem přiblížit se „svaté trojici“ Mercedesu, Ferrari a Red Bullu a obsadit čtvrté místo, ale zatím se to jeví jako nedosažitelný cíl.

Alarmující statistikou pro tovární stáj je především fakt, že zatímco Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo bodovali pouze dvakrát a na kontě mají celkově ušmudlaných 12 bodů, tak zákaznický tým McLaren jich má o deset více a v Poháru konstruktérů jim patří čtvrté místo.

„Vždycky si vzpomenu na Toyotu. Ta měla množství pracovníků, ale nikdy závod nevyhrála,“ uvedl Marc Surer. Očividně ani Francouzům nepomohlo nabrání nového personálu před začátkem sezóny. „Na tom je vidět, jak je těžké postavit úspěšný tým.“

Nicméně nic není nemožné, což dokázal i Mercedes, který v roce 2010 oznámil comeback. Ačkoliv první tři roky neprobíhaly ideálně, stálo to za to. Nyní je totiž dominance německého týmu extrémní. Posledních pět let nedali absolutně nikomu šanci se prosadit a vyhráli pět titulů v řadě jak v Poháru konstruktérů, tak i v šampionátu jezdců.

Na druhé straně břehu stojí právě Renault, který místo toho, aby čelo dotahoval, spíše ještě více ztrácí. „Momentálně mi připadají úplně mimo. Podle mě neví, co dělají,“ opřel se Švýcar v podcastu Starting Grid na německém portálu meinsportradio.de do Francouzů, kteří mají problém porozumět autu jako takovému a rovněž doplácejí na nespolehlivou pohonnou jednotku.

Podle bývalého pilota F1 stáji se sídlem v Enstone neprospívá zejména její šéf Cyril Abiteboul: „Mohl by prodávat počítače nebo auta. Není žádný závodník. Stáj řídí tak, jako by řídil každou jinou firmu. Proto on je tou osobou, o které by se mělo pochybovat.“

 

Sdílejte na:
Zavřít