
Provozní a technický ředitel Sauberu/Audi Mattia Binotto označil projekt německé automobilky jako ten nejambicióznější a největší na startovním roštu F1. Binotto uvedl, že vstup Audi a vlastní pohonná jednotka neznamená okamžitý úspěch, ale prozradil, že cílem týmu je v roce 2030 bojovat o titul.
Audi loni v srpnu odvolalo Andrease Seidla a nahradilo ho Mattiou Binottem, který se stal provozním a technickým ředitelem.
Německá automobilka se připravuje na sezónu 2026, kdy oficiálně vstoupí do formule 1 jako tovární s vlastní pohonnou jednotku, kterou vyrábí v Neubergu.
Binotto se po odchodu z Ferrari v roce 2022 odmlčel z prostředí královny motorsportu, ale přiznal, že prestiž Audi ho zlákala k návratu do F1 a tento projekt označil za nejambicióznější a největší na startovní roštu.
„Jsem opravdu šťastný, že tu dnes mohu pracovat na budoucnosti Audi ve formuli 1. Nedokázal jsem si představit, že bych byl součástí něčeho více vzrušujícího než tohoto neuvěřitelného projektu. Projekt Audi F1 je bezpochyby tím nejambicióznějším, nejnáročnějším a největším, co je nyní na startovním roštu. Hnacím motorem tohoto projektu je bohaté dědictví značky Audi, skutečnost, že se nikdy předtím neúčastnila formule 1, a její dosavadní úspěchy ve všem, do čeho se v minulosti pustila,“ řekl italsko-švýcarský inženýr.
Tým z Hinwilu se v sezóně 2026 oficiálně stane Audi. Vstup německé automobilky do formule 1 se bude shodovat s technickou změnou pravidel, což může týmu pomoct přiblížit se ke konkurenci. Sauber loňský rok skončil na posledním místě v Poháru konstruktérů se ziskem pouhých čtyř bodů.
Binotto zopakoval, že oficiální vstup a pohonná jednotka Audi neznamená okamžitý úspěch a prozradil, že plánem je bojovat o titul v roce 2030.
„S ohledem na přechod k Audi máme velká očekávání. Mnozí možná očekávají, že Audi bude velmi silné už v roce 2026, ale my jsme jasně řekli, že naším cílem je bojovat o titul v roce 2030. Bude trvat několik sezón, než na to budeme připraveni. Nyní je důležité postupovat každou sezónu a rozvíjet se od nynějška až do roku 2030. Naše okamžité cíle nejsou v rozporu s dlouhodobými cíli, jde o to, abychom si stanovili správné cíle pro roky 2025, 2026, 2027 a další. Doufáme, že v roce 2025 začneme zlepšením oproti roku 2024: to jsou naše jasné cíle.“
„Svou budoucnost řídíme pomocí zavedeného strategického plánu. Jde o naprostou transformaci společnosti, od neúspěšného týmu k vítěznému, přičemž pracujeme na nástrojích, metodikách, procesech, týmových záležitostech, dovednostech, zázemí, firemní kultuře a chování. Čeká nás toho hodně, ale všechno je naplánované a na dobré cestě. Ano, očekáváme, že v roce 2025 si povedeme lépe, a do roku 2026 budou velká očekávání, ale musíme být trpěliví, protože je to dlouhá cesta. Tým je z této ambiciózní výzvy nadšený a bude jí dosahovat krok za krokem, neustálým zlepšováním,“ dodal bývalý šéf Ferrari.