Preview VC Mexika: Vrátí se Pérez doma na stupně vítězů?

Preview VC Mexika: Vrátí se Pérez doma na stupně vítězů?

V posledních třech závodech měl Sergio Pérez mizernou formu, když ani jednou neskončil mezi nejlepšími pěti. Ovšem v Mexiku se mu v předchozích dvou sezonách dařilo a zcela jistě by rád navázal na šňůru pódiových umístění.

Mexiko má ve formuli 1 překvapivě také bohatou historii, která sahá až do roku 1962. Tehdy se jel vůbec první závod na okruhu Magdalena Mixhuca, jenž vyhrál Jim Clark a Trevor Taylor. Nicméně, první podnik, který se započítával do šampionátu se konal o rok později, opět jej opanoval Jim Clark na Lotusu.

Přestože v roce 1970 okruh navštívilo rekordních 200 000 diváků, aby se podívali na svého hrdinu Pedra Rodrígueze, byla následně velká cena na několik let vyškrtnuta z kalendáře, neboť v témže roce neukáznění fanoušci naházeli na trať lahve, což zapříčinilo chaos. Švýcarská banka se zaručila, že pro nadcházející zařídí lepší kontrolu diváků. Ale z tohoto plánu po smrti Pedra Rodrígueze sešlo.

V roce 1986 se Mexiko vrátilo už na přejmenovaný okruh na počest místních hrdinů, bratrů Rodríguezových. Vítězem se stal Rakušan Gerhard Berger, který přes nemoc dokázal porazit své soupeře. Ovšem většina z nich se potýkala s problémy s pneumatikami.

Jelikož v únoru 1992 dosáhlo znečištění ovzduší v Mexiku rekordní úrovně, místní vláda zakázala výjezd poloviny vládních aut do ulic. Situace se kvůli tomu, že se Mexiko City nachází mezi horami, nezlepšovala. Okruh prošel kosmetickými úpravami – zpomalení zatáček, zmenšení náklonu v zatáčce Peraltada. Ale stále si jezdci stěžovali na nerovný povrch, kvůli kterému Mansell málem v tréninku boural. Dalším důvodem, proč se tam dalších 11 let nezávodilo, bylo, že Mexico City zažívalo rychlý a nestabilní nárůst obyvatelstva.

Spekulovalo se o návratu už v roce 2006, kdy se měl vybudovat nový okruh nedaleko Cancúnu. Nicméně ještě v témže roce z plánů sešlo, protože se na to nenašli „správní lidé“. Ovšem tehdejší šéf formule 1 Bernie Ecclestone se nechal slyšet, že usiluje o comeback pro sezonu 2009, z čehož ve finále také nic nebylo.

Mexičtí fanoušci se domácí velké ceny dočkali až v roce 2015, kdy zvítězil pilot Mercedesu Nico Rosberg. Další ránou pro Mexičany byla zpráva, že ročník 2019 bude zatím posledním, kdy se královna motorsportu zavítá do Mexico City kvůli nesmyslně vysokému poplatku, který čítal 20 865 dolarů. Avšak na začátku srpna bylo oznámeno, že zůstane Mexiko v kalendáři až do roku 2022, ale pod hlavičkou „Mexico City Grand Prix“ coby poděkování za podporu tamní vládě. V roce 2020 se nakonec kvůli pandemii koronaviru v Mexiku nezávodilo.

Nejúspěšnějšími piloty se třemi vítězstvími je Jim Clark a ze současného startovního pole Max Verstappen, který získal pro Red Bull čtvrté vítězství, čímž se tak zařadil mezi nejlepší týmy na tamní trati po boku Lotusu. Po třech výhrách má McLaren, Mercedes a Williams.

Co na jezdce čeká?

Okruh se vyznačuje zejména tím, že se nachází  2285 metrů nad mořem, čímž je nejvýše položenou dráhou v kalendáři. Je 4,3 km dlouhý a čítá 17 zatáček. DRS bude možné využít na cílové rovince, mezi zatáčkami 3/4 a 11/12.

Mexico_Circuit.png

 

Pirelli tentokrát pro Velkou cenu Mexik zvolilo nejměkkčí kombinci C3-C5.

20-MX23-Preview-EN

Pérezova domácí show

Mexický závodník nezažívá nejlehčí období. Zejména poslední čtyři závody nevyšly podle představ, přestože v Austinu byl čtvrtý, avšak těsně za pódium se posunul až po diskvalifikaci Lewise Hamiltona. Za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem víkend co víkend značně zaostává.

Musí zabrat, jelikož konkurence se nebezpečně přibližuje a ještě by mohl o druhé místo v šampionátu jezdců přijít. Nicméně historicky se mu před domácím publikem dařilo. V uplynulých dvou sezonách dojel na třetím místě.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený SvětFormule.cz (@svetformule)

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Barbora Goldmannová)
Sdílejte na:
Zavřít