Leclerc si ve Francii značně ztížil život, když z prvního místa a celkem jasného vítězství havaroval, čímž se mu Verstappen opět v tabulce vzdálil. Nyní nás čeká před letní přestávkou poslední závod, ve kterém bude muset Monačan co nejvíce eliminovat ztrátu, to samé se může říci o Ferrari. Italové se musejí vyhnout technickým problémům.
Úplně první cena Maďarska se konala v roce 1936 na pětikilometrové trati v Népligétu, což je největší park v hlavním městě Budapešti. Avšak poté se zde nekonal závod dalších padesát let, než se do Maďarska vrátilo závodění díky formuli 1.
Poprvé se monoposty královny motorsportu představily na Hungaroringu v roce 1986, od té doby je tzv. ‚Mickey Mouse‘ okruh nedílnou součástí kalendáře. Zajímavostí je, že závody na tamní dráze se odjely za sucha až do roku 2006. Tehdy poprvé jezdci okusili nástrahy mokrého Hungaroringu. Za zmínku stojí, že 36 let své existence prošla pouze dvěmi drobnými kosmetickými úpravami (nepočítáme-li například nový asfalt).
Nejúspěšnějším jezdcem je Lewis Hamilton, který má na svém kontě 8 triumfů, zatímco druhý Michael Schumacher jich má o polovinu méně. Kromě Brita má ze současného startovního pole na kontě dvě vítězství Sebastian Vettel. Mezi týmy vede s přehledem McLaren, jehož piloti zvítězili 11x, sedm výher má Ferrari s Williamsem, o dvě méně Mercedes a pouze dvakrát stál na stupínku nevyšším jeden z vozů Red Bullu.
Co na jezdce čeká?
Skoro čtyři a půl kilometrů dlouhý okruh je úzký a členitý se 14 pomalými zatáčkami, což vyžaduje vysoký přítlak. Kvůli své charakteristice se řadí spolu s Monakem k nejpomalejším tratím v kalendáři F1 a jezdci zde nemají příliš příležitostí na předjíždění. Závod je vypsán na 70 kol, přičemž DRS bude možné využít na cílové rovince.
Pirelli pro Maďarsko nominovalo pneumatiky středí tvrdosti C2-C4.
Spraví si Leclerc chuť, nebo bude pokračovat Verstappen ve vítězné šňůře?
Charles Leclerc mohl ve Francii stáhnout svou ztrátu na vedoucího Maxe Verstappena na 31 bodů, jelikož téměř celý závod byl v čele. Jenže přišla chyba a Monačan tak zahodil jisté vítězství, když zabodl svůj monopost do bariéry. Nejenže se připravil o pořádnou porci bodů, nýbrž také dopomohl pilotovi Red Bullu, aby mu v tabulce ještě více unikl. Nyní je mezi nimi již 65 bodový rozdíl, který bude velmi obtížný dohnat. Nicméně u Ferrari se nevzdávají. Šéf týmu Mattia Binoto dokonce tvrdí, že nevidí důvod, proč by neměli nadcházejících 10 závodů vyhrát.
Zajímavé také bude sledovat souboj ve středu pole, zejména boj o „nejlepšího ze zbytku světa“. V Le Castellet pomohla domácímu Alpine vylepšení k překonání McLarenu a uzmutí si prozatímního čtvrtého místa. Nesmíme ale zapomínat ani na Haas, jehož forma se v posledních závodech rapidně zlepšila a Schumacher s Magnussenem mohou pomýšlet i na bodované pozice.