Preview VC Belgie: Rozhodující závod pro Péreze

Preview VC Belgie: Rozhodující závod pro Péreze

Čtrnáctý podnik sezóny bude hostit belgické Spa-Francorchamps, druhý „domov“ Maxe Verstappena. Tlak na Nizozemce se každým závodem zvyšuje, jelikož Red Bull už není nejrychlejším monopostem. Největší hrozbou je momentálně McLaren.

Okruh ve Spa-Francorchamps byl vybudován v roce 1921, avšak první Grand Prix se jela až o čtyři roky později. Následujících pět sezon byl na trati klid. Od té doby, co se závod započítával do šampionátu se několik ročníků střídal se Zolderem a Nivelles. Počínaje rokem 1985 se závodilo už pouze ve Spa-Francorchamps.

Nejúspěšnějším jezdcem je Michael Schumacher s šesti triumfy. Ze současného pole má čtyři výhry Lewis Hamilton a dvakrát zvítězil Max Verstappen a mezi týmy se nejvíce dařilo Ferrari, jejichž piloti stáli na stupínku nejvyšším 18x a o čtyři triumfy méně má McLaren.

Ve Spa se konal nejkratší závod v historii formule 1, když v roce 2021 v neděli vydatně pršelo. Jelikož byla viditelnost téměř nulová, tak závod odstartoval za safety carem a trval pouze dvě kola, než byl ve třetím kole zastaven. Na pódiu se tak nečekaně objevil spolu s Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem George Russell na Williamsu. Jezdci však obdrželi pouze polovinu bodů.

Co na jezdce čeká?

Přes sedm kilometrů dlouhá ikonická trať čítá celkem 19 zatáček. Letos byla opět nově přeasfaltována. DRS bude možné aktivovat na cílové rovince a mezi zatáčkami 4 a 5.

Belgium_Circuit.png

Pirelli přiveze do Spa stejnou kombinaci gum jako v předchozích dvou letech, tedy C2-C4. Vzhledem ke specifikaci okruhu jezdci, kteří jsou rychlí v prvním a třetím sektoru, se většinou trápí ve druhé části tratě a naopak.

McLaren a Norris se dotahují

Byť má Verstappen ještě relativně pohodlný náskok 76 bodů na Norrise, tak musí být na pozoru. Zdá se, že pod tlakem by mohl Nizozemec začít kupit chyby, čehož pochopitelně papayové vozy využijí. McLarenu pomohl zejména velký balík novinek, který nasadil v Miami. Od té doby se rozložení sil změnilo.

Red Bull již není nejrychlejším monopostem. McLaren toto pomyslné žezlo sice převzal, ale o obrovskou porci bodů se připravil kvůli strategickým chybám.

McLarenu v Belgii hraje do karet také fakt, že Verstappen klesne na startu o deset míst, jelikož dostane čtvrtou pohonnou jednotku, čímž se dostal nad povolený sezónní limit.

Přestože je Verstappen známý svými působivými stíhacími jízdami na tamní trati, když před pár lety triumfoval po startu mimo nejlepší desítku a vloni startoval až šestý, tak letos to rozhodně nebude mít tak jednoduché.

„Rozpadá“ se i Red Bull

Red Bull patřil ke strategickým géniům, a to díky Hannah Schmitz. Ovšem v Maďarsku přišlo nečekané fiasko, kdy se Verstappenova strategie ani za mák nepovedla. Lídr šampionátu pak svoji frustraci ventiloval přes rádio, až jej musel jeho inženýr Gianpiero Lambiase utlumit se slovy, že je „dětinský“.

Ani na druhé straně garáže nepanuje žádná pohoda. Ba naopak. Sergio Pérez opět absolutně zpackal kvalifikaci, když hned v její první části svůj monopost rozstřelil a startoval až z šestnácté příčky. Přestože v závodě získal maximum, co šlo, tak vzhledem k jeho dosavadním katastrofálním výkonům je jeho sedačka v ohrožení.

Jestliže Mexičan v Belgii nezabere, může se stát, že po letní přestávce bude v jeho monopostu sedět někdo jiný.

Alpine se speciálním lakováním

Francouzský tým bude ve Spa závodit s originálním livery k filmu Deadpool a Wolverine, který má dnes v kinech premiéru. Není to žádným překvapením, protože představitel Deadpoola Ryan Reynolds je investorem týmu.

 

 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený SvětFormule.cz (@svetformule)

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Barbora Goldmannová)

Sdílejte na:
Zavřít