Tento víkend nás čeká po povinné letní přestávce další podnik. Tentokrát v belgickém Spa-Francorchamps, kam přijede Ferrari s Mercedesem s vylepšeními svých vozů a Red Bull s Maxem Verstappenem coby lídr obou šampionátů.
Okruh ve Spa- Francorchamps byl vybudován v roce 1921, avšak první Grand Prix se jela až o čtyři roky později. Následujících pět sezon byl na trati klid. Od té doby, co se závod započítával do šampionátu se několik ročníků střídal se Zolderem a Nivelles. Počínaje rokem 1985 se závodilo už pouze ve Spa-Francorchamps.
Nejúspěšnějším jezdcem je Michael Schumacher s šesti triumfy. Ze současného pole má čtyři výhry Lewis Hamilton a třikrát zvítězil Sebastian Vettel a mezi týmy se nejvíce dařilo Ferrari, jejichž piloti stáli na stupínku nevyšším 18x a o čtyři triumfy méně má McLaren.
Zatím to vypadá, že letošní závod bude v Belgii na nějakou dobu tím posledním…
Co na jezdce čeká?
Přes sedm kilometrů dlouhá ikonická trať čítá celkem 19 zatáček, přičemž byly nově vyasfaltovány sekce mezi zatáčkami 2 až 4 a zatáčkami 8 a 9. V těchto úsecích zmizeli boule a jezdci zde budou mít více gripu. Rovněž byly přidán do výběhových zón v zatáčkách 1, 6,7 a 9 štěrk s ostrými kameny, takže piloti si budou muset dávat velký pozor, aby si nepoškodily pneumatiky. DRS pak bude možné aktivovat na cílové rovince a mezi zatáčkami 4 a 5.
Členitost a délka trati způsobuje, že při nepříznivém počasí může na některých částech pršet a naopak v jiných sektorech může být sucho, takže výběr obutí je tedy velkou sázkou do loterie.
Italové do nevyzpytatelných ardenských kopců nominovali sady C2-C4.
Ferrari a Mercedes s vylepšeními
Ferrari přiveze do Belgie vylepšený motor, respektive jeho součásti – MGU-K a ERS. Také Mercedes nasadí drobné úpravy a u Haasu dostane do rukou upravený monopost už i Mick Schumacher. Jeho týmový kolega Kevin Magnussen mohl novinky vyzkoušet již před letní přestávkou na Hungaroringu.
Red Bull a Verstappen v čele s pohodlným náskokem
Zda se podaří Ferrari zvrátit prozatímní nepříznivý průběh v obou pohárech se teprve ukáže. Především se musejí vyvarovat chyb ve strategiích, vychytat mouchy na nespolehlivé technice a jezdci nesmějí chybovat. Nyní vede Max Verstappen před Charlesem Leclercem o parník – propastných 80 bodů. Monačan se ale musí dávat pozor i na třetího Sergia Péreze a George Russella, kteří jsou mu nebezpečně blízko.
To samé platí i o Poháru konstruktérů, kde je v čele Red Bull se 431 body na kontě, zatímco Ferrari zaostává o 97 bodů. Na druhé místo Italů si brousí zuby Mercedes, jenž je za nimi o pouhých 30 bodů. Zajímavý bude také souboj McLarenu s Alpinem, které dělí čtyři body.