Druhý závod sezony bude hostit okruh v Džiddě, přičemž se kolotoč formule 1 na tamní trať vrací po pouhých čtyřech měsících. Minulý rok se tam konal předposlední závod sezony, který byl hotovou detektivkou. Dle úvodního podniku v Bahrajnu by mohla Saúdská Arábie opět nabídnout parádní podívanou.
Džidda je nejbohatším městem Blízkého východu a zároveň druhým největším městem po hlavním městě Rijádu, na jehož předměstí se konají závody elektrického šampionátu monopostů, formule E. Pro letošní rok vedení královny motorsportu naplánovalo závod na zbrusu novém okruhu Džiddah, který navrhl architekt okruhů F1 Hermann Tilke společně se synem Carstenem.
Co na jezdce čeká?
Trať prošla kosmetickými úpravami. Pro lepší výhled z druhé do čtvrté zatáčky byla posunuta levá strana bariér. To samé se stalo u apexu 14. zatáčky, přičemž byla bariéra posunuta o 1,5 metru dozadu. Byla rovněž rozšířena 27. zatáčka na 12 metrů.
Závod je vypsán na 50 kol, přičemž délka okruhu je 6.174 km. Na závodníky čeká 27 zatáček pod umělým osvětlením. DRS budou moci aktivovat hned třikrát, a to za 17., před 22. zatáčkou a na cílové rovnice. Jezdci budou dosahovat průměrné rychlosti 250 km/h.
Přesto, že má trať 27, tak je nejrychlejší městskou tratí v kalendáři, neboť většinu z nich lze projet s plynem na podlaze.
Pirelli pro Džiddu zvolilo specifikace pneumatik C2, C3 a C4. Červeně označenou sadu vyzkouší jezdci letos poprvé.
Kdo s koho?
Do Džiddy jede jako lídr šampionátu Chalres Leclerc s Ferrari. Naopak Red Bull doufá v mnohem vydařenější víkend, neboť v Bahrajnu nebodoval ani jeden jejich jezdec. Stále také není jisté, kdo usedne do druhého monopostu Aston Martin. Sebastian Vettel ještě není v Džiddě, jelikož čeká na výsledky testů na Covid-19. Pokud by byl pozitivní, tak za něj opět naskočí Nico Hülkenberg.