Šéf Pirelli pro motorsport Mario Isola věří, že za dominanci Mercedesu v letošní sezóně nestojí pneumatiky, které mají tenčí běhoun oproti minulému roku.
Italský dodavatel Pirelli použil pneumatiky s tenčím běhounem pro tři závody (Španělsko, Francie a Velká Británie) už minulý rok. Ve dvou případech stál na nejvyšším stupni vítězů jezdec Mercedesu.
V letošní sezóně Mercedes vyhrál prvních osm závodů. Některé týmy proto lobbovaly za znovuzavedení specifikací pneumatik, které byly v roce 2018 – návrh nezískal dostatečnou podporu.
„Samozřejmě víme, že Mercedes je velmi rychlý. Ale zapomeňte na Mercedes pro jednu sekundu. Co můžeme říct o McLarenu? Toro Rosso a Renault jsou občas rychlé. Takže máme další týmy, které dokázaly pochopit pneumatiky.“
„Jestliže se podíváte zpátky na minulé roky, vždycky máme na začátku sezóny týmy, které dokázaly pochopit chování pneumatik rychleji než ostatní stáje. Někdy je to Mercedes, jindy Red Bull a Ferrari nebo jiné týmy,“ uvedl Mario Isola.
Výsledky tří závodů z minulého roku, ve kterých byly použity pneumatiky s tenčím běhounem, nenaznačují podle Maria Isoly spojení mezi výhrou Mercedesu a pneumatikami.
„V Barceloně jsme měli závod, kde Mercedes dominoval. Ale následně se tam konaly sezónní testy a Sebastian Vettel testoval oba typy běhounů – jak ten normální, tak i ten tenčí a jeho komentář zněl, že tenčí běhoun je lepší. Byla to jeho slova, ne moje.“
„Takže jsme měli Barcelonu, kde bylo jasné, že tenčí běhoun byl lepší – nemluvím o Mercedesu. Na okruhu Paul Ricard jsme měli závod s několika situacemi, které nám neříkaly, že jedno auto bylo mnohem rychlejší než druhé. Na Silverstone nevyhrál závod Mercedes. Takže je těžké říct, že by tenčí běhoun dával jasnou výhodu jednomu či druhému autu,“ dodal šéf Pirelli.
.@Max33Verstappen takes home his #HungarianGP Pirelli Pole Position Award presented by actor #JeremyIrvine. pic.twitter.com/v49wTScG6Q
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 3, 2019