
Živý komentář ke kvalifikaci na Velkou cenu Mexika 2016. Pro načtení nejnovějšího komentáře prosím znovu načtete stránku.
Kvalifikace začíná ve 20:00.
V pátečních trénincích to vypadalo, že Mercedes má i v Mexiku navrch, když i na tvrdších sadách pneumatik byly stříbrné šípy rychlejší než jeho nejbližší rivalové na měkčích směsích. V sobotním posledním tréninku během simulací kvalifikačních kol ale překvapily vozy Red Bullu, které se s Mercedesy přetahovaly o nejrychlejší časy.
Nakonec byl nejrychlejší Max Verstappen v Red Bullu, na záda mu s malinkým odstupem dýchal Lewis Hamilton, který tento víkend opět vypadá rychleji než lídr šampionátu Rosberg. Rosbergovi sice nemusí vadit startovat z druhého místa, protože mu stačí druhé místo, ale sám řekl, takto nechce o titul bojovat, lze čekat, že v kvalifikaci se bude snažit více.
Výsledky a informace z prvního tréninku.
Výsledky a informace z druhého tréninku.
Výsledky a informace ze třetího tréninku.
Současný okruh Autodromo Hermanos Rodriguez je velmi podobný originálu, je oproti němu trochu pomalejší a místo poslední zatáčky na oválu dnes máme možnost vidět piloty projíždět areálem velkého stadionu, kde se nyní také koná pódiový ceremoniál. A po loňském závodu musí všichni uznat, že to má svoje kouzlo.
I po předělání je ale trať velmi rychlá. Přispívá k tomu i vysoká nadmořská výška (s přehledem nejvyšší v celém kalendáři) a tím pádem řídký vzduch, což vozům umožňuje vyšší maximální rychlosti, avšak stojí je přítlak a tak jsou vozy pomalejší v zatáčkách. Kvůli tomu si sem týmy vozí speciální aerodynamické balíky. Kvůli řídkému vzduchu je potřeba upravit i chlazení vozů, s čímž tu týmy mívají problémy i tak.
Kvalifikace
Chvíli před kvalifikací oznámil tým Renault, že Jolyon Palmer se nezúčastní kvalifikaci, protože tým našel prasklinu v jeho šasi. Pro britského závodníka je to velká smůla, ve třetí části kvalifikace byl na čtrnáctém místě a vypadalo to na postup do Q2. Zítra bude muset startovat z pit-lane.
Q1
18:00 – Zelená! První vozy vyráží na mexickou trať v první části kvalifikace.
17:00 – Na trati máme Haasy, Saubery, Manory a další.
16:00 – Domácí Exteban Gutierrez je prvním vozem v letmém kole, na startovní rovince dosáhl rychlosti 357,7Km/h! To je hodně.
15:00 – Gutierrez ale zpomalil, na rádiu se baví s inženýrem o tom, že jedno zahřívací kolo pro super-měkké pneumatiky nestačí, zkouší to znovu. Tým potvrzuje, že Grosjean má stejný problém. Problémy s pneumatikami už to měli piloti i vloni a letos to nebude jiné.
14:00 – Do čela se mezitím postavil Daniil Kvyat s časem 1:21.454. Ericsson a Nasr jsou na druhém a třetím místě, za nimi je Wehrlein, za ním zbytek pilotů, kteří zatím zajeli pouze dvě zahřívací kola a tak jejich první měřený čas není nic extra.
13:00 – Wehrlein se posouvá na třetí místo za Ericssona. Gutierrez jde na páté místo za Nasra. Grosjeanovi se na trati nelíbilo a zajel tak zpět do boxů bez konkurenceschopného času.
12:20 – Sainz jde do čela před Kvyata s náskokem tří a půl desetin.
12:00 – V letmém kole už je druhý domácí hrdina – Sergio Perez. Na trati ale už vidíme i McLareny a Ferrari.
11:00 – Button hlásí problém, vůz se podle něj velmi těžko řídí. Nicméně dojíždí měřené kolo a posouvá se na třetí místo s desetinou ztráty na Kvyata. Mezitím se Magnussen posouvá na páté místo za Ericssona.
9:30 – Hüelknberg jde na první místo s náskokem dvou desetin na Sainze, ale o pár momentů pozdějí do cíle doráží Hamilton s mnohem rychlejším časem, nicméně o chviličku později si první místo bere k sobě Sebastian Vettel s časem 1:19.865, přes desetinu rychlejší než Hamilton.
8:30 – Räikkönen se posouvá na první místo s časem o tři desetiny rychlejším než je ten Vettelův. Verstappen jde za Vettela na třetí místo, Ricciardo je pátý za čtvrtým Hamiltonem. Rosberg se zatím pohybuje na sedmém místě mezi vozy Force Indie.
6:30 – Daniil Kvyat hlásí, že nemá žádný výkon, jede zpět do boxů, to by pro Rusa mohl znamenat konec.
6:00 – Daniel Ricciardo se posouvá na druhé místo. Mezitím Rosberg se posunul na šesté místo za Hamiltona se ztrátou tří setin. Williams obsadil osmé a deváté místo.
5:00 – Hamilton na to v druhém pokusu šlápl a de do čela, byl o desetinu rychlejší než Räikkönen.
3:00 – V sestupové zóně máme Ericssona, Grosjeana, Nasra, Ocona a Gutierreze.
2:30 – Toro Rosso hlásí, že pro Kvyata kvalifikace skončila, momentálně je na šestnáctém místě poté, co Esteban Gutierrez utekl z knock-out zóny a posunul se na patnácté místo.
1:00 – Ericsson zajel skvělé kolo, posunul se na dvanácté místo a odsunul do odstupové zóny Kvyata.
0:00 – Čas vypršel, máme žluté vlajky ve druhém sektoru, kde se roztočil Gutierrez, který je momentálně na šestnáctém místě. Mezitím se Nasr nedokázal po vzoru svého týmového kolegy probojovat mimo knock-out zónu a posunul se pouze na devatenácté místo. Magnussen se nezlepšuje, ale zůstává na čtrnáctém místě. Wehrlein se posouvá na šestnácté místo a Gutierrez padá do odstupové zóny.
KONEC Q1! Nejrychlejší byl Hamilton, odstupují 17. Gutierrez, 18. Kvyat, 19. Nasr, 20. Ocon a 21. Grosjean. Na pomyslném 22. je Palmer, který do kvalifikace nenastoupil.
Velmi špatná kvalifikace pro Haas. Grosjean měl strašnou kvalifikaci a zůstal na posledním místě. Gutierrez se také trápil a hodiny v posledním kole mu rozhodně nepomohly. Kvyat měl smůlu s technickými problémy. Na druhou stranu radost mohou mít v Sauberu a Manoru, Ericsson a Wehrlein jdou do Q2.
Q2
15:00 – Druhá část kvalifikace začíná, zatím všichni vyjíždějí na měkké sadě pneumatik. Týmy se očividně snaží vyhnout startu na super-měkké směsi, která je zde velmi problematická a není lehké jí použít.
13:00 – Räikkönen hlásí, že spojka při výjezdu z garáže byla nic moc, Hamilton hlásí, že od předních kol cítí vibrace.
11:30 – Hamilton je prvním vozem v řádném letmém kole. Kousek za ním jede Rosberg
10:00 – Hamiltonovi v poslední zatáčce trochu překážel Vettel, který najížděl do měřeného kola. Stále byl ale rychlejší než Rosberg za ním. Hamilton zajel o šest desetin rychlejší čas než Rosberg.
9:00 – Rosberg je zatím na druhém místě, o dvě desetiny za ním je Räikkönen.
8:45 – Vettel se nyní posouvá na druhé místo se ztrátou dvou desetin na Hamiltona.
8:00 – Max Verstappen jde do čela s časem 1:18.972 – první čas tohoto víkendu pod 1 minutu a devatenáct sekund.
7:00 – Nyní je na trati klid, příprava na poslední šance.
6:00 – V první desítce máme Red Bully, Ferrari, Mercedesy, Force Indie, Sainze a Alonsa. V sestupové zóně jsou oba WIlliamsy, Button, Wehrlein, Magnussen a Ericsson.
5:00 – Räikkönen se vrátil na trať se super-měkkou směsí. Zřejmě si svým šestým nejrychlejším časem není příliš jistý. Sedmý Sainz byl pouze o tři desetiny pomalejší.
4:00 – Na trati je Nico Rosberg na měkké sadě pneumatik. Ani on si na pátém místě není jistý a chce to zkusit znovu.
3:00 – Räikkönen to zřejmě se super-měkkou myslí vážně, pustil se do měřeného kola. Ale po pár zatáčkách opět zpomalil.
2:00 – V boxech zůstávají pouze první čtyři, tedy Verstappen, Hamilton, Vettel a Ricciardo, zbytek pilotů je na trati.
1:00 – Rosberg v letmém kole. On to s měkkou sadou pneumatik určitě myslí vážně, hodně na to tlačí.
0:00 – Čas vypršel, ale čekáme ještě na mnoho kol. Rosberg se na měkké sadě pneumatik příliš nezlepšil, zůstává na pátém místě. Williamsy se posouvají na sedmé a osmé místo za Räikkönena. Hülkenberg se poté posouvá před Räikkönena na šesté. Sainz je desátý.
KONEC Q2! Nejrychlejší byl Max Verstappen, odstupují 11. Alonso, 12. Perez, 13. Button, 14. Magnussen, 15. Ericsson a 16. Wehrlein.
Smůla pro Sergia Pereze, který končí v Q2, zatímco jeho kolega Nico Hülkenberg jde dál do Q3 z pěkného šestého místa. Škoda McLarenu na jedenáctém a třináctém místě, chybělo jim málo. Magnussen může být spokojen s tím, že se dostal z Q3 a čtrnácté místo je pro něj solidní.
Räikkönen nakonec měřené kolo na super-měkké směsi zajet nemusel, jeho čas na měkké směsi mu stačil na sedmé místo. Bude stejně jako jeho rivalové startovat na měkké směsi. Magnussen tvrdí, že ho Räikkönen zdržel v jeho posledním kole. Bude to na vyšetřování?
Q3
12:00 – Poslední část kvalifikace začíná! Boj o pole-position je tady a není úplně jasné, kdo to bude. Hamilton? Ricciardo? Rosber? Verstappen? Vettel?
10:00 – Všichni nyní samozřejmě pojedou na super-měkké směsi. Na trati už máme Red Bully, Ferrari a další…
8:30 – Vozy se velmi pomalu blíží k poslední zatáčce a pak rapidně zrychlují a vjíždí do měřených kol – Hamilton, Rosberg, Vettel…
7:00 – Verstappen jde na první místo, Ricciardo druhý, Hülkenberg třetí. Ale vzápětí je překonává Hamilton, který jde do čela s časem 1:18.704. Rosberg je o více než půl sekundy pomalejší a jde až na čtvrté místo za oba Red Bully. Pátý je Hülkenberg, za ním Räikkönen, sedmý je Bottas, osmý Vettel, devátý Massa a desítku uzavírá Sainz.
5:00 – A je tu klid před bouří, všichni jsou v boxech a chystají se na poslední pokusy.
4:00 – Nyní už se vozy opět chystají na trať. Mercedesy, poté Sainz a další.
2:30 – Nyní jsou na trati všechny vozy krom Massy. Hamilton se radí s týmem, jestli udělat jedno zahřívací kolo, nebo dvě, nakonec dělá i druhé zahřívací kolo.
1:00 – Ricciardo v letmém kole, za ním Verstappen. Zatím jsou to solidní kola, ale Ricciardo už v prvním sektoru ztrácí téměř půl sekundy a Verstappen za ním taktéž. Ani Hamilton není ve svém kole rychlejší než předtím. Vypadá to, že trať se trochu změnila, o 1°C ochladla, má to za následek pomalejší časy?
0:00 – Hamilton v cíli, nezlepšil se, Verstappen také ne, Ricciardo také ne, Hülkenberg také ne, Bottas také ne, Massa se dostal před Vettela, Rosberg se posouvá na druhé místo! Vettel se nakonec dostává na sedmé místo za Räikkönena.
KONEC! Pole-position získává Lewis Hamilton! Rosberg to na poslední chvíli zachránil a s časem o dvě a půl desetiny pomalejším se zařadil na druhé místo. Za nimi Verstappen a Ricciardo. Páté místo získal Nico Hülkenberg, senzační výsledek. Šestý Räikkönen, sedmý Vettel, osmý Bottas, devátý Massa a desátý Sainz.
Kimi Räikkönen své poslední kolo opustil kvůli problému s motorem, který hlásil týmu do vysílačky, uvidíme, co z toho bude. Obě Ferrari od sebe dělilo pouze pět tisícin sekundy.
To je pro dnešek k živému komentáři všechno, článek s výsledky a shrnutím chystáme a těšíme se na viděnou opět zítra v osm hodin večer u závodu.