Pilot McLarenu Lando Norris nesouhlasí s názory, že je k sobě až příliš kritický, když o závodním víkendu udělá chybu. Domnívá se totiž, že tak se mu pracuje nejlépe.
Díky pozoruhodnému obratu McLarenu v polovině sezóny Lando Norris předvedl zatím svoji nejúspěšnější sezónu v kariéře, v níž získal sedm pódií a nasbíral 205 bodů. Bohužel se mu ale nepodařilo dosáhnout na první vítězství ve formuli 1, na které stále čeká a litoval promarněných šancí v kvalifikaci.
Britský pilot se domnívá, že v kvalifikaci v Kataru přišel o pole position, když překročil limity trati, a zároveň odsoudil své snažení ve Spojených státech amerických i v Mexiku, kde zkusil zajet pouze jedno rychlé kolo. V Mexiku vypadl už v Q1 a v USA v kvalifikaci skončil na druhém místě, ale věřil, že jeho chyby ho připravily o pole position.
Vyvrcholilo to tím, že o svém pokusu na jedno rychlé kolo v Abú Zabí řekl, že jeho forma stojí za nic, protože smyk v závěrečném sektoru jej sesadil z první řady a startoval z pátého místa.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella již připustil, že se vedení snaží najít metody, které by zajistily, že mladý Brit přestane být v reakci na jeho chyby na sebe velmi přísný. Pilot si ale myslí, že některé z jeho nejlepších závodních výkonů přišly poté, co utrpěl špatnou kvalifikaci.
„I když jsem na sebe někdy v sobotu naštvaný a lidé mi říkají, že bych se tím neměl ubíjet a podobně, tak spousta mých nejlepších výkonů přichází až druhý den. A neovlivňuje mě to, když druhý den závodím, i když vím, že jsem to v sobotu stejně pokazil. To, že to říkám a podobně, to neznamená, že se to děje. A myslím, že spousta lidí na to má různé názory, ale já jsem takový byl vždycky.“
„Už od dob motokár jsem takový vždycky byl. Tak jsem byl vychován, a tak jsem se vyvinul v pilota, kterým jsem dnes. A někdy to možná není nejlepší a jsem z mnoha věcí prostě velmi frustrovaný a na dně, ale jen proto, že mi záleží na tom, abych odváděl dobrou práci a snažil se odvádět výsledky pro tým. Takže to dělám, ne že bych se o to snažil jen záměrně, ale protože je to prostě způsob, jakým se mi pracuje nejlépe. A je to způsob, kterým se dokážu nejlépe odrazit ode dna. Proto jsem byl vždycky velmi upřímný, když jsem si myslel, že jsem odvedl dobrou a špatnou práci.“
Přestože Lando Norris stál v čele McLarenu, který se dostal na čtvrté místo v Poháru konstruktérů, přiznal, že jsou místa, na kterých musí zapracovat, a místa, kde ne vždy odvedl tolik práce, kolik měl.
„Když se něco stalo, jak jsem se z toho vzpamatoval a překonal to další den? Obecné zklamání v sobotu a dohánění všeho v neděli. A myslím, že přesně to jsem udělal. V 95 % případů, i když jsem udělal ty chyby, což vždycky rád přiznám a vždycky jsem to říkal a tak dále, to byla myšlenka, jak se odrazit další den a přijít v nedělí se smýšlením, že začínám v této pozici a jak od ní můžu odvést co nejlepší práci? A myslím, že všechny ty závody skutečně byly, vlastně se ukázaly jako jedny z mých lepších závodů!“