Lando Norris přiznal, že měl pocit, jako by bojoval prohranou bitvu, a řekl, že s McLarenem bude diskutovat o vybrané strategii v závodě, která zavinila, že Ferrari se drželo před jeho vozem po zbytek závodu.
Norris předvedl jeden z nejlepších sobotních výkonů, když se kvalifikoval jako nejrychlejší pilot mimo stáj Red Bull, a udržel si třetí místo na startovním roštu za vedoucím Maxem Verstappenem a jeho týmovým kolegou Sergiem Pérezem po prvním i druhém startu po incidentu a vyvěšení červené vlajky v prvním kole.
Nakonec však skončil pátý poté, co ho předstihli jezdci Ferrari. Carlos Sainz, který startoval hned za ním jako čtvrtý dosáhl pódia, jeho týmový kolega Charles Leclerc startoval po nepodařené kvalifikaci z místa osmého, díky dobré strategii a jedné zastávky v boxech obsadil konečné čtvrté místo.
„Byl to těžký závod. Ve srovnání s Ferrari to prostě nestačilo. Skončili jsme za Red Bullem a Ferrari, takže vlastně stále stejný scénář,“ řekl Norris. „Je to škoda. Není to příjemný pocit, když odstartujete třetí a dojedete až pátí. Máte pocit, že souboje, které jste vedli při závodě, jste prohráli, protože oni toho prostě umí mnohem více a mohou si toho více dovolit. Mohou jet déle, můžou si dovolit na jedné sadě jet déle. Je těžké s nimi momentálně bojovat.“
„Dali jsme do toho maximum a dělali, co jsme mohli. Kromě dvou nejlepších týmů jsme získali maximum bodů, což bylo vše, co jsme mohli udělat.“
McLaren zahájil první kolo zastávek v boxech v 11. kole, kdy Norris zajel poprvé do boxů. Sainz jel stejnou strategii jenom o pět kol déle, ve 26. kole následoval pit stop Charlese Leclerca, což byla jediná zastávka v boxech, kterou pilot po celou dobu závodu absolvoval.
„Charles odvedl dobrou práci, když jezdil tak dlouhou dobu na jedné sadě pneumatik. Překvapilo mě, že jsme zajeli do boxů tak brzy a proč jsme to udělali, protože jsme se tím vrátili zpět do pole k jezdcům Ferrari,“ přiznal Norris.
„Pokryli jsme George Russella, což si myslím, že bylo zbytečné. Je to něco, o čem budeme diskutovat až po briefingu. Proběhne možná diskuse o tom, jestli jsme mohli odvést lepší práci pro 4. pozici, ale vždycky je těžké dělat taková rozhodnutí v danou chvíli.“
Přesto Norris připustil: „Ferrari je jasně před námi. Bylo tomu tak celý minulý rok a je to stále tak. My jsme za celý rok nic nezměnili, takže není důvod, abychom byli najednou před nimi.“
Při vysvětlování svých strategických rozhodnutí s Norrisovým vozem měl šéf týmu Andrea Stella pocit, že lepší tempo Ferrari se projevilo až v konečném výsledku.
„Myslím, že jsme neměli žádné problémy. Myslím si, že konečný výsledek určuje pořadí konkurenceschopnosti vozu a tempa, chcete-li,“ řekl Stella
„Snažili jsme se, abychom dosáhli stupně vítězů tím, že jsme udělali brzkou zastávku v boxech. Předtím jsme se ujistili, že si udržíme pozici před Carlosem, a pak také zjistili, co je možné udělat před útokem Péreze. Ale nakonec jsme v průběhu závodu viděli, že auto nemá dostatečné tempo. Je to fér, je to odraz konkurenceschopnosti v této fázi sezóny. Víme, že máme na čem pracovat. Čekají nás technická vylepšení, takže pokračujeme dál ve vývoji. Byla to dobře odvedená práce od Charlese a Ferrari, při volbě jedné zastávky v boxech. Myslím, že dnes podium pro nás nebylo možné, každopádně to nebyla nejrychlejší strategie.“
„Je to dobře pro Ferrari, že dokázalo udržet pneumatiky tak dlouho při životě, ale nebylo to o jedné nebo dvou zastávkách, bylo to spíše o skutečném tempu vozu, jak to tady na Suzuce bývá časté.“
Bývalý závodní stratég Bernie Collins řekl: „Musí se cítit zklamání, že prohráli s Charlesem Leclercem, který startovat z podstatně horší pozice.“
„Andrea Stella říkal, že jedna nebo dvě zastávky nedělají rozdíl, a já si myslím, že má pravdu. Ale co udělalo rozdíl bylo to, že Lando zastavil o čtyři kola dříve než Carlos Sainz při první zastávce a pak o 10 kol dříve při druhé zastávce. Bylo to v závodě, kde se bavíme o výrazné degradaci a tratě značného množství času v každém kole, mít tedy 10 kol navíc je velká nevýhoda z hlediska celkového času v závodě.“
„Ještě jsem neprovedl přesnější analýzu, ale určitě tam ztratil značné množství času. Takže z těch 10 sekund, které Norris dojel za Sainzem, bude ztráta v boxech, při těchto neoptimálních zastávkách. Budou se muset vrátit a podívat se na závod, který jelo Ferrari, pokud jde o to, kdy rozhodli udělat zastávku v boxech. Nepokryli Russella, tak jak chtěli, přenechali mu tuto pozici a později se ho snažili předjet. To je taky velmi významné.“ řekl Collins