Stáj obhájců titulů přivezla do Číny upravený přední spoiler. Už před pátečními tréninky však Mezinárodní automobilová federace modifikaci zakázala.
Mercedes musel upravit nové přední křídlo, které přivezl do Šanghaje na Velkou cenu Číny.
Jednou ze snah nových technických pravidel zavedených pro sezónu 2019 bylo zabránit týmům „odhazovat“ zavířený v oblasti předních pneumatik směrem ven. Turbulence totiž ovlivňovují druhý vůz v závěsu, což závodníkům ztěžuje následovat soupeře v rychlých zatáčkách a snižuje jejich šance na předjetí.
Letošní monoposty mají širší, zato výrazně jednodušší konstrukci předních křídel. Zmizely složitě tvarované profily, jednodušší jsou také bočnice spoilerů.
Mercedes se však novinkou přivezenou do Šanghaje pokusil ztracený efekt do jisté míry získat zpět, když odtrhovou hranu bočnice křídla vykrojil a odhalil tak vrchní element předního křídla (viz obrázek).
Chinese GP: Mercedes had to modify F1 front wing after FIA request https://t.co/D12rYRbPwR pic.twitter.com/Dw1svOSxRu
— F1boxes (@f1boxes1) April 12, 2019
Nová technická pravidla říkají, že hlavní prvky předního křídla musí být oříznuty pomyslnou plochou odpovídající tvaru bočnice křídla. Jinými slovy, horizontální elementy předního spoileru nesmí bočnici přesahovat.
Zároveň je řečeno, že fyzický díl bočnice spoileru musí zabírat alespoň 95% této pomyslné plochy, což má za cíl zabránit nekontrolovaným šíleným nápadům, zároveň však poskytuje pětiprocentní úlevu pro potřeby malých děr či vykrojení, které jsou na křídle technicky potřebné.
I zmíněných 5% však vytváří jistou šedou oblast, které se Mercedes v Číně pokusil využít. FIA však před prvním pátečním tréninkem týmu sdělila, že musí svůj design upravit.
Podle některých informací se stejného místa již dříve v letošní sezóně pokusil využít Red Bull, také v jeho případě však FIA zakročila. Podobné snahy jdou totiž proti záměru nových pravidel, FIA navíc tvrdí, že odhalené prvky křídla v případě jeho poškození znamenají vyšší ohrožení pro pneumatiky, tudíž potenciální defekt.