Masi reaguje na kvalifikaci v Monze: Hledáme opatření

Masi reaguje na kvalifikaci v Monze: Hledáme opatření

Ředitel závodu Michael Masi se během GP Singapuru sejde se zástupci týmů, aby prodiskutoval možná opatření, která by v budoucnu zamezila chaotickému průběhu kvalifikací, jaký jsme mohli sledovat během GP Itálie.

V Itálii během třetí části kvalifikace došlo k bizarnímu momentu – žádný jezdec nechtěl vést vláček pilotů a umožnit tak soupeřům využití slipstreamu, kvůli pomalé jízdě pak pouze dva piloti zvládli vjet do svého kvalifikačního kola ještě před vypršením časového limitu.

Nico Hülkenberg, Carlos Sainz a Lance Stroll byli během kvalifikace napomenuti za nebezpečně pomalou jízdu. Komisaři poprosili FIA o nalezení opatření, které by v budoucnu zamezilo podobným chaotickým scénářům.

Ředitel závodu Michael Masi se nechal slyšet, že týmy po GP Belgie začaly pracovat na různých simulacích a hledají řešení, ačkoliv on sám měl odlišný přístup a pomalou jízdu jako problém neviděl.

„Je to něco, o čem jsme po Spa hovořili. Všichni v místnosti, včetně ředitelství závodu a jezdců, se shodli na tom, že neexistuje jednoduché řešení,“ vysvětlil Masi.

„V Singapuru budeme opět diskutovat, několik týmů dokonce přišlo s několika návrhy podpořenými simulacemi, které by v budoucnu zamezily podobným scénářům.“

Ačkoliv Masi před závodním víkendem jezdce upozornil, že pomalou jízdu bude ředitelství závodu trestat, závodníky to nezastavilo a došlo k několika napomenutím. Přesto uznává, že bylo těžké se podobným situacím vyhnout, všichni jezdci totiž chtějí bojovat o co nejlepší pozici.

„Všichni jsou to elitní sportovci a snaží se z toho dostat maximum. Můžeme tu mluvit o gentlemanských dohodách a tak dále, faktem ale je, že jakmile si sklopí hledí, chtějí předvést jen to nejlepší.“

„Nevím, zda termín frustrace je tím správným, který bych v tuhle chvíli použil, ale rozhodně je to něco, na co se budeme muset v budoucnu zaměřit.“

V roce 2013 během závodu šampionátu WTCC na rakouském Salzburgringu došlo v kvalifikaci k podobné situaci – jezdci se navzájem brzdili, jelikož nikdo nechtěl zůstat v čele vláčku. Do kvalifikačního kola tak nevjel ani jeden z pilotů. Tehdy komisaři chování jezdců tvrdě potrestali, penalizaci dostalo 14 pilotů.

„Nelze to srovnávat,“ odpověděl Masi na výzvu novinářů, aby srovnal situaci z roku 2013 s tou, která nastala v Monze. „Nedokážu říct, co komisaře nutilo jezdce penalizovat, nebyl jsem tam. Bylo by ode mě pošetilé, abych tyto dva případy srovnával.“

„Hlavním rozdílem mezi rokem 2013 a 2019 je vývoj technologií. Můžeme být rádi, ve Formuli 1 máme několik kamer, které zaznamenávají různé úhly monopostu, telemetrii, data a také týmové rádio.“

„Časy se mění. Před třemi lety jsme měli jeden univerzální trest a tím byl průjezd boxy. Vyvíjíme se. Nelze srovnávat případy, které jsou od sebe 6 let. Dokonce bych se nesrovnával ani s rok starým incidentem. Vše se mění, a i náš přístup se změnil.“

Sdílejte na:
Zavřít