Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton využíval svůj motor na maximum během GP Itálie, kdy se pokoušel předjet Charlese Leclerca.
Charles Leclerc odolával tlaku Lewise Hamiltona po celý závod. Brit využíval větrného pytle a systému DRS. Navzdory tomu Ferrari bylo rychlejší na rovinkách. Vyvíjené úsilí Lewise Hamiltona znamenalo, že ke konci závodu měl zničené pneumatiky. Následně udělal chybu při brzdění do první šikany a dostal se před něj jeho týmový kolega Valterri Bottas. Finský pilot se ale taky nedokázal dostat před Charlese Leclerca.
„Celou sezónu je Ferrari lepší na rovinkách než my, to je jejich síla. Jsme silní v zatáčkách, Ferrari na rovinkách. A v Monze tomu nebylo jinak,“ uvedl šéf strategie Mercedesu James Vowles.
„Lewis Hamilton použil veškerý výkon, který měl k dispozici od pohonné jednotky a od dalších systémů, na to, aby se pokusil předjet Charlese Leclerca. Pohonná jednotka má několik nastavení včetně přejížděcího módu. Použil mód, motor mu dodal maximální možný výkon, ale prostě to nestačilo, aby předjel extrémně rychlé Ferrari,“ dodal James Vowles.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 9, 2019