Krack potvrdil, že se Aston Martin znovu trápil s vylepšeními

Krack potvrdil, že se Aston Martin znovu trápil s vylepšeními

Šéf Astonu Martinu Mike Krack potvrdil, že se britský tým i v uplynulé sezóně znovu potýkal se stejnými problémy jako v roce 2023. A to s vylepšeními v průběhu sezónu, která nepřinesla očekáváný časový zisk. Krack uznává, že soupeři odvádí při vývoji lepší práci, a proto nabádá svůj tým k větší sebekritice.

Aston Martin zakončil sezónu 2024 na pátém místě v Poháru konstruktérů, stejně jako v roce 2023. Co se naopak lišilo byl počet získaných bodů, v uplynulém ročníku získal britský tým o 186 bodů méně než v předcházející sezóně.

Tým ze Silverstonu chtěl v průběhu roku navázat na slušný začátek, kdy dokázali pravidelně bodovat. Avšak vylepšení, která dorazila v polovině sezóny, nepřinesla očekávaný časový zisk a inženýři museli vymýšlet řešení tohoto problému. Fernando Alonso od letní přestávky získal 21 bodů a Lance Stroll v tomto období ani nebodoval.

Šéf Astonu Martinu Mike Krack připustil, že jeho týmu se nedaří zlepšovat v průběhu roku a potvrdil, že za jejich umístění v Poháru konstruktérů vděčí začátku sezóny.

„Předvedli jsme výkony pod očekávání, takže nemůžeme být spokojeni s tím, jak naše sezóna dopadla. Zůstáváme na pátém místě, ale kdyby šampionát začínal v létě, na pátém místě bychom neskončili. Takže si myslím, že celkově se musíme nad sezónou zamyslet a vidět ji velmi kriticky. Kroky, které jsme na vůz přinesli, nedokázaly vůz zlepšit a v tom všem je trochu paralela s loňským rokem. Rozdíl je v tom, že loni jsme začali lépe a letos jsme nezačali na stejně kvalitní úrovni. Takže si myslím, že je toho hodně, na co se můžeme podívat, pokud jde o to, jakým způsobem tyto věci děláme, protože se nám teď dva roky po sobě opravdu nepodařilo zlepšit se oproti tomu, kde jsme začali, ale spíše jsme klesli zpět.“

Krack uznává, že soupeři dokáží během sezóny vylepšit monopost lépe než Aston Martin, a proto nabádá tým k sebekritice.

„Faktem je, že nezávisle na ostatních máte základní vůz na začátku roku a máte vůz na konci roku a mezi tím jsou nějaké kroky. Myslím, že vývojová křivka ostatních byla mnohem lepší než ta naše. Nezávisle na tom, kde jsme skončili, přidalo umístění v prvních osmi nebo devíti závodech roku 2023 velký tlak na celý systém. Ale na výsledku nakonec nic nemění ani to, jestli jste začali sezónu s pátým nejrychlejším – nebo čtvrtým, podle toho, jak se na to letos díváte – nebo jste startovali jako druhý či třetí nejrychlejší. Změnilo to obrázek směrem ven. Například: Byli tak dobří a teď jsou tak špatní. Ale když si odmyslím konkurenceschopnost nebo pořadí v šampionátu, máte auto, se kterým jste sezónu začínali, a máte auto, se kterým ji končíte – jak moc jsme ho zlepšili? Myslím, že v tomto ohledu ostatní odvedli lepší práci už druhý rok po sobě a na to se musíme opravdu zaměřit.“

„Nemůžete jen říkat: je to takhle, je to takhle. Úroveň je příliš vysoká na to, abyste se velmi důkladně nezabývali tím, co děláte. Musíte být k sobě tedy sebekritičtí. Přijali jsme správná rozhodnutí ve správnou dobu? Neměli jsme počkat třeba s jedním nebo dvěma kroky, dokud se opravdu pořádně neosvědčí? Nebo jsme na věci spěchali jen proto, že je na nás vyvíjen velký tlak? To všechno jsou otázky, které si musíme klást – kriticky – a vyvodit z nich správné závěry,“ doplnil Lucemburčan.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *