Carlos Sainz byl článkem v přestupovém kolotoči, který jej na dlouhou dobu zastavil. Ačkoliv se zpočátku už bralo za téměř hotovou věc, že zamíří do budoucího Audi, nakonec je všemu jinak a upsal se tradiční stáji z Grove.
Španěl nejspíš prožívá nejlepší sezónu své kariéry. To mu však nezajistilo místo u Ferrari, kde musel uvolnit místo sedminásobnému mistrovi světa Lewisi Hamiltonovi. Stal se tak volným „hráčem“. O jeho služby mělo zájem bez pochyby mnoho týmů.
Poté, co se ocitl bez sedačky, byl okamžitě hlavním kandidátem na místo u Sauberu, ze kterého se stane v sezóně 2026 tovární stáj Audi. Tento krok by byl logický vzhledem na vazby Sainzů s německou automobilkou. Přesto Sainz vyčkával.
Jeho jméno se začalo také skloňovat ve spojitosti s Red Bullem a Mercedesem. Ovšem pravděpodobnost, že v jedné ze jmenovaných stájí skončí, byla prakticky nulová. Zatímco si lídr šampionátu z Milton Keynes drží zuby nehty Sergia Péreze, jenž podává katastrofální výkony, tak Stříbrné šípy si připravují půdu pro nováčka, generačního talenta Andreu Kimiho Antonelliho.
Kromě toho Red Bull ani po Sainzovi nějak zvlášť neprahl vzhledem k poměrně třaskavým vztahům mezi Sainzem a Verstappenem ještě z dob, kdy oba oblékali overall Toro Rosso (nynějšího VCARB).
Ozval se i Alpine, který propustil Estebana Ocona a hledá tak týmového kolegu pro Pierra Gaslyho. Nicméně zdravě rozmýšlející kvalitní pilot by zřejmě za současné situace do rozkládajícího se týmu nešel. Proto bylo zarážející, že po této nabídce Sainz své rozhodnutí, kam půjde, stále odkládal.
Mnozí už se začali obávat, aby příliš dlouhým rozhodováním nedošlo k tomu, že se mu všude zavřou dveře a on zůstane bez angažmá.
Avšak Sainze nakonec „nevyhrál“ nikdo z výše zmiňovaných. Rodák z Madridu se totiž upsal Willimasu. A udělal nejlépe jak mohl. Proč? Může se to zdát jako velmi odvážné tvrzení, ale je to „win-win“ situace.
James Vowles dokázal nečekaně přesvědčit trojnásobného vítěze velkých cen se 187 starty na kontě, aby se přidal zrovna k nim. Bude se tak jednat o jednu z nejkvalitnějších a velmi silných dvojic. Alexander Albon již třetím rokem odvádí s většinou podprůměrnou technikou fantastickou práci.
Je ale pravdou, že doposud neměl vedle sebe parťáka, který by na tom byl výkonnostně stejně. Logan Sargeant ani Nicholas Latifi na Albona výkonnostně nestačili.
Od příštího roku se to ale změní. Konečně se ukáže, zda má Albon opravdu takové kvality. Tato dvojce by mohla pomoci Williamsu do té lepší poloviny středu pole.
Sainz získal nejlepší možnou volnou sedačku. Kromě Alpine i v Sauberu je velké zemětřesení na poli členů týmů. Od podpisu ho mohl odradit také fakt, že byl vyhozen generální ředitel Andreas Seidl, se kterým má dlouhodobě dobré vztahy, a předseda představenstva Oliver Hoffmann. Vedoucím a technickým ředitelem projektu Audi se stal navrátilec, bývalý šéf Ferrari, Mattia Binotto. A všichni si asi dobře pamatujeme, jak jeho působení u ikonické stáje z Maranella skončilo. Velkým fiaskem.
Čas ale ukáže, zda byl Sainzův krok správný. Měl však štěstí, že na něj Williams počkal a nepodepsal s někým jiným. Ovšem trojkombinace Albon – Sainz – Vowles je příslibem světla na konci tunelu.
Španělovo vyčkávání nebylo pochuti ani soupeřům, kteří rovněž bojují o setrvání. Sargeant se s největší pravděpodobností s formulí 1 rozloučí. Růžově to nevypadá ani s budoucností Kevina Magnussena a Kuana-Jü Čoua. Bottas, u kterého se spekulovalo právě o návratu ke svým kořenům do Williamsu, nejspíše zůstane u Sauberu a Daniel Ricciardo prodlouží s VCARBem.