Šéf stáje Red Bull Christian Horner po vynuceném experimentu během letošní Velké ceny Kataru tvrdí, že nemá smysl trvale nařizovat jezdcům, kdy musí zajíždět do boxů.
Společnost Pirelli zjistila během minulého závodního víkendu v Kataru mikroskopické poruchy boční strany pneumatik, které byly způsobeny tím, že jezdci přejížděli přes nové obrubníky se zvýšeným okrajem. V důsledku toho výrobce pneumatik a Mezinárodní automobilová federace FIA nařídili maximální možný stint na pneumatikách na 18 kol, což přinutilo jezdce jet Velkou cenu Kataru se strategií minimálně tří zastávek v boxech.
To se však setkalo s kritikou, že tato změna pravidel je příliš předpisová a vede k předvídatelnosti závodu. Tento názor sdílí i šéf Red Bullu Christian Horner, který se proto domnívá, že by formule 1 neměla cítit potřebu zavést tuto strategii natrvalo, jinak by riskovala, že ovlivní i kvalifikaci.
Horner uvedl: „Myslím, že je třeba dát týmům volnost, která vytváří kreativitu. Povinné zastávky v boxech? Bude to mít vliv na konec kvalifikace a na to, kolik kol v kvalifikaci ujedete, abyste ušetřili pneumatiky na závod, takže to pro mě nemá smysl. Chcete zajet svůj nejrychlejší závod a je jedno, jestli je to jedna zastávka, nebo tři. V tomto bodě potřebujeme být.“
Novopečený trojnásobný mistr světa Max Verstappen z Red Bullu vedl Velkou cenu Kataru od startu až k cílové vlajce a zvítězil s náskokem 4,8 sekundy před nováčkem z McLarenu Oscarem Piastrim. Je pravděpodobné, že jeho vítězný náskok by byl větší, kdyby nesnížil své tempo, aby pokryl potenciální pozdní safety car. Verstappen se v letošní sezóně vyznačoval také snahou o úsporu pneumatik na palubě monopostu RB19, což je aspekt, který poněkud zmírňují omezení FIA.
Horner dále pokračoval: „Z hlediska bezpečnosti plně chápu, proč to udělali. Možná, že ze strategického hlediska to nebyla optimální strategie pro závod, jinak by přišly v úvahu dvě zastávky, opotřebování pneumatik a některé další věci. Ale byl to jiný závod a prověřil stratégy jiným způsobem.“
„Jde o to, že závod byl mnohem předvídatelnější, protože jsme věděli, jaká byla maximální délka stintu pro každý vůz. Takže pro nás to bylo o zvládnutí rizika vyjetí safety caru během posledních deseti kol. Proto jsme šli za optimální strategii, abychom si byli jisti, že máme pokrytí v případě, že jezdci za námi budou mít volnou zastávku, abychom Maxovi poskytli co nejlepší pneumatiky. Byla to tedy strategie omezující riziko, zejména v posledních deseti kolech.“
Horner se také domníval, že osmnáctikolové stinty ovlivnily výsledek, jakého mohl dosáhnout Sergio Pérez, protože Mexičan se po startu z pitlane vzpamatoval a obsadil 10. místo, přestože při tom nasbíral tři pětivteřinové penalizace za porušení traťových limitů.