Navzdory pódiovému umístění George Russella ve Velké ceně Kanady se Damon Hill zdržuje hodnocení pokroku Mercedesu, dokud zmodernizovaný vůz W15 neprojde konečným testem během víkendu v Barceloně.
Mercedes dosáhl nejlepšího výsledku letošní sezóny při Velké ceně Kanady, kde George Russell vybojoval pole position a poté dojel na třetím místě. Lewis Hamilton obsadil čtvrtou pozici a Mercedes tak získal 28 bodů, což je největší počet v tomto roce, ale v Poháru konstruktérů zůstává na vzdáleném čtvrtém místě.
Přesto to byl pro Mercedes povzbudivý výsledek a mistr světa z roku 1996 Damon Hill prohlásil, že tomu pomohlo nové přední křídlo, které se poprvé objevilo na obou monopostech. V podcastu Sky F1 řekl: „Vypadá to úžasně, že? Už dlouho neměli auto, které by vypadalo jako vůz, s nímž by mohli mít dobrou sezónu a jezdci by byli spokojení. Zejména Lewis Hamilton byl velmi spokojený. Není to poprvé. Říkal, že byl velmi spokojený v několika trénincích, a pak se zdálo, že to tak nějak vyprchalo, když došlo na kvalifikaci.“
„Ale George Russell odvedl skvělou práci, aby získal pole position. Je to dlouho, co Mercedes získal pole position a vůz vypadal na trati dobře. Jacques Villeneuve se zmínil, že to vypadá jako týmový plán, a měl pravdu. Monopost vypadal daleko stabilněji. Takže jsou teď v pohodě. Zdá se, že nové přední křídlo bylo tím trikem, který zřejmě sladil celou aerodynamiku a přinesl nějaký výkon.“
Jak však Hill zdůraznil, okruh Gillese Villeneuva je specifickou tratí, zatímco následující závod v Barceloně je na tradičnějším okruhu s vysokým přítlakem. A to bude pro Mercedes velká zkouška: „Kanada má specifický okruh. Až tým dorazí do Barcelony, kde se koná další závod, bude se jednat o konečný test jejich pokroku. Barcelona je opravdu jako větrný tunel. Je to čistě aerodynamický závod, všude je střední až vysoká rychlost.“
Ale zatímco se Hill domnívá, že nové přední křídlo bylo trikem k uvolnění potenciálu vozu, jeho kolegyně a bývalá závodnice Naomi Schiffová věří, že jde o víc než jeden klíčový prvek: „Je vidět, že směr, kterým se nyní vydali, zjevně funguje. Nejsem si úplně jistá, jestli to je vývojem vozu, nebo i opravou chyb, jak tomu možná bylo v minulosti. Mercedes mnohokrát přišel s aktualizací, která fungovala lépe, než stáj očekávala, ale také se změnami, od kterých si hodně slibovala, a ve skutečnosti neměly příliš velký účinek na trati.“
„Nyní je vidět, že to, co udělali, dokázalo uvolnit potenciál, který už v autě byl. Všichni pějí chválu na přední křídlo, které dokázalo odemknout jejich potenciál, ale není to nutně jen o předním křídle. Je to kombinace výkonu celého vozu. Je zřejmé, že v Monaku měli na Georgově voze toto přední křídlo, ale Monako není tak aerodynamická trať, takže jsme pravděpodobně mohli vidět všechny výhody předního křídla až v Kanadě.“
„Barcelona se v minulosti ukázala díky své variabilitě zatáček jako trať, která dobře naznačí, jak se vozy budou chovat na mnoha dalších okruzích. Takže se opravdu těším, až se do Barcelony vydám a zjistím, jak na tom všichni skutečně jsou,“ dodala Naomi Schiffová.