GT Masters: Mies a de Phillippi mistry po těžké nehodě konkurenta

GT Masters: Mies a de Phillippi mistry po těžké nehodě konkurenta

Sezona německé ADAC-GT-Masters vyvrcholila v Hockenheimu a při velkém finále si skutečně každý přišel na své. Nečekané změny pořadí a těžká nehoda si pohrály s nervy závodníků a fandů. Jezdci týmu Land-Audi nakonec měli nejvíce štěstí.

Napínavější bodovou situaci si zodpovědní německého ADAC-GT-Masters před velkým finále v Hockenheimu těžko mohli přát: do posledních dvou závodů nastoupili jezdci Land-Audi Connor de Phillippi a Christopher Mies pouze s dvoubodovým náskokem na posádku Callaway-Corvetty Daniela Keilwitze a Julese Gounona. Také lokální matador David Jahn, kterého na KUS-Porsche podpořil tovární pilot Porsche, Francouz Kevin Estre, si mohl s odstupem třiceti bodů ještě vypočítávat jisté matematické šance.

Američan de Phillippi se v sobotu dopoledne postaral o výbornou výchozí pozici svého Land-Audi: zajel totiž nejlepší čas kvalifikace. Hned druhý čas na trať vypálil Jahn, za ním se kvalifikoval druhý Audi stáje Land s Christopherem Haasem za volantem, kterému měl v Hockenheimu pomoci bývalý vítěz 24h Le Mans, Stephane Ortelli. Zle se dařilo Gounonovi. Francouz nedokázal svou corvettu na trať nastavit a ztrácel se jako 13. ve středu pole.

Na startu prvního závodu pršelo a Jahn se po bezchybném stratu usadil na špičce před výborně naladěným Marvinem Dienstem na dalším Porsche 911 týmu Schuetz. Mladý Dienst právě zde před rokem slavil titul prvního mistra F4, jeho finanční možnosti mu ale neumožnily pokračování kariéry v monopostech. Favorizovaný de Fillippi držel třetí místo, zatímco se lépe naladěný Gounon s úspěchem snažil o postup kupředu: až do první neutralizace se syn bývalého pilota F1 dokázal skutečně probojovat až na čtvrtou pozici!

Krátce před poločasem a před fází povinných výměn jezdců přestalo pršet, vedoucí kvarteto ale zůstalo na profilovaných pneumatikách. Estre, který v kokpitu KUS-Porsche vystřídal Jahna, udržel špičku s velkým náskokem až do cíle. Za to ztratil Švýcar Zanella při převzetí od Diensta své druhé místo, na které se lepší taktikou dokázali posunout de Phillippi s Miesem. Také Keilwitz, který převzal Callaway-Corvettu od Gounona, se pohyboval jaksi „směrem zpátky“: nejdříve před sebe musel pustit Ortelliho, který tedy svou roli coby „ujídač bodů konkurenci“ sehrál výborně, později se před Keilwitze dostal i dunící bentley Christophera Joense.

S ohledem na celkovou tabulku znamenal tento výsledek před nedělním závěrečným závodem šampionátu náskok 12 bodů pro de Phillippiho s Miesem na Keilwitze s Gounonem. Jahn byl napříč vítězství již 24 bodů pozadu a realisticky viděno bez šance.

Vozům Porsche 911 GT3R Hockenheimrimg minulý víkend „seděl“. To předvedli i v kvalifikaci do nedělního závodu. Pole position si zajistil Rakušan Ragginger na voze týmu Renauer, za ním směli startovat Estre a Zanella na stejných modelech. A rivalové v boji o titul? Šestá startovní pozice Keilwitze a sedmé místo Miese slibovaly zajímavou podívanou v posledním závodě roku.  

Zní to možná neuvěřitelně (zvláště pro diváky, které rozmazlila „napínavá GP Malajsie F1“), během posledního závodu sezony se ale skutečně smělo všech pět z uchazečů o titul alespoň na okamžik cítit mistry – tak napínavé a strhující toto finále bylo! 

Po nečekaně čistém startu se všechny tři porsche usadily v pořadí Ragginger, Estre a Zanella na spičce. Keilwitz se dokázal posunout na pátou pozici, zatímco Mies „zůstal viset“ na sedmé. Modro-bílá Callaway-Corvetta ale musela chtít vice. A dokázala více. Agresivní Keilwitz byl po několika kolech již čtvrtý a na této pozici předal vůz motivovanému Gounonovi. Za tohoto stavu ovšem byli mistři pořád ještě De Fillippi s Miesem…

Sotva převzal Gounon vůz od Keilwitze (v boxech při tom ztratil o dvě sekundy více, než předepsáno), letěl nešťastný Mies do štěrku Sachs-Kurve! Buclatý Němec prostě brzdil příliš pozdě. Dokázal ale vyjet znovu na trať a předat vůz de Phillippimu. Tým měl co dělat, aby nešťastníka uklidnil: jeho Land-Audi totiž ztratilo tolik času, že vypadlo z bodovaných míst.

Když měli vyměněno všichni, byli v čele Ragginger s Renauerem před Jahnem s Estrem, lamborghinim Ineichena a Engelharta a útočící corvettou Gounona. Za tohoto stavu byli mistry Keilwitz a Gounon! 23 minut před koncem si Francouz chtěl podat i lamborghini na třetím místě, Ineichen ale udělal v lehkém a rychlém zákrutu vedoucím k Mercedes-tribuně chybičku. Těsně za ním jedoucí Gounon se musel vyhnout a šel do hodin, které skončily za opravdu vysoké rychlosti v bariéře. Zlou nehodu přežili maršálci jen díky své rychlé reakci. Také Jules Gounon měl štěstí, že vyvázl pouze se zraněním nohy. Závod byl přerušen a Jules putoval místo k oslavám mistrovství do nemocnice.

Po úklidu dráhy se mohlo startovat znovu a najednou bylo možné i toto před závodem ještě tak nepravděpodobné scenário: pokud by Jahn s Estrem vyhráli (a značkový kolega Renauer by je jistě pustil před sebe), a de Fillippi by dojel mimo body, byl by mistrem Jahn! Několik kol se to zdálo být realistickým výsledkem, Američan v kokpitu Land-Audi ovšem dokázal Miesovu chybu vyžehlit a posunul se až na osmou pozici kupředu. Rošády na špičce nebylo zapotřebí. Ragginger s Renauerem vyhráli před Jahnem a Estrem závod – Mies s de Phillippim mistrovství!

Konečný stav šampionátu ADAC-GT-Masters 2016

1. De Phillippi/Mies, Land Audi                        168 b.
2. Jahn, KUS-Porsche                                     159 b.
3. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette            152 b.
4. Estre, KUS-Porsche                                     143 b.  
5. Renauer/Ragginger                                     123 b.

Sdílejte na:
Zavřít