FIA oznámila, že na základě stížností pilotů na podmínky během závodů provede důkladnou analýzu Velké ceny Kataru. Do budoucna chce zlepšit situaci a přijmout opatření, která pomohou při závodění v extrémních podmínkách.
V nedělním závodě v Kataru trpělo mnoho pilotů následky ze závodění v extrémních teplotních podmínkách. Daň si na nich vyžádala i povaha závodu s povinnými třemi pitstopy a jízdou na plný plyn. Kvůli dehydrataci museli být někteří piloti vyšetření ve zdravotním středisku. Esteban Ocon zvracel již v úvodních fázích závodu a Logan Sargeant musel ze závodu odstoupit.
Lando Norris a Max Verstappen prohlásili, že formule 1 našla hranici přijatelných podmínek pro závodění. FIA nyní vydala prohlášení, že se chystá situací zabývat, a že od pilotů by se nemělo očekávat, že budou závodit v podmínkách, které by mohly ohrozit jejich zdraví,
Na nadcházejícím zasedání lékařské komise v Paříži se mezitím bude projednávat možný výzkum zaměřený na zlepšení účinnosti proudění vzduchu do kokpitu a případné změny kalendáře, aby se situace neopakovala.
„FIA se znepokojením zaznamenala, že extrémní teploty a vlhkost během Velké ceny Kataru 2023 měly dopad na zdraví pilotů. Přestože jsou elitními sportovci, nemělo by od nich být očekáváno, že závodí za podmínek, které by mohly ohrozit jejich zdraví či bezpečnost,“ píše se v oficiální zprávě.
„Za bezpečnost vozů jsou vždy zodpovědní sami soutěžící, ale stejně jako u jiných záležitostí týkajících se bezpečnosti, například infrastruktury okruhu a požadavky na bezpečnost vozů, přijme FIA veškerá přiměřená opatření, aby stanovila a sdělila přijatelné parametry, za kterých se závody budou konat. FIA proto zahájila analýzu situace v Kataru, aby poskytla doporučení pro budoucí situace v extrémních podmínkách.
Je třeba poznamenat, že ačkoliv je příští Velká cena Kataru naplánována na pozdější období roku, kdy se očekávají nižší teploty, FIA preferuje, aby se již nyní podnikla opatření, která by zabránila, aby se tento scénář opakoval.
Na nadcházejícím zasedání lékařské komise v Paříži bude projednána řada opatření. Opatření mohou mimo jiné zahrnovat pokyny pro soutěžící, výzkum úprav pro účinnější proudění vzduchu v kokpitu a doporučení změn v kalendáři, aby odpovídal přijatelným klimatickým podmínkám. Výzkumy z jiných sérií, například cross-country v extrémních podmínkách, bude prozkoumány z hlediska možné aplikace na okruhové závody. FIA se zavazuje blíže spolupracovat mezi technickým, bezpečnostním a lékařským oddělením pod vedením prezidenta FIA, aby usnadnila tento proces.“