Výrobci motorů F1 očekávají, že se jejich výkon ještě více sblíží, protože tvůrci pravidel plánují po roce 2021 zmrazit prvky vývoje.
Zatímco hlavní nové technické předpisy budou zavedeny po příští sezóně, zaměřující se na samotné vozidlo, turbo hybridní formule V6, která byla zavedena v roce 2014, zůstává na místě pro další cyklus pravidel.
Čtyři výrobci – Mercedes, Ferrari, Honda a Renault – úspěšně argumentovali proti upuštění od MGU-H, jak se původně zvažovalo, a šéf Ferrari Mattia Binotto řekl, že jsou „přesvědčeni“, že v příštích několika letech dojde ke konvergenci se stejným vzorcem motoru pro několik dalších let.
„Budou existovat restrikční linie, a proto věříme, že již nebudeme potřebovat vývoj, jak ho potřebujeme dnes,“ řekl Binotto. „Budou tam i nějaké možnosti zamrznutí.
Skutečnost, že začínáme zmrazovat některé z komponentů , je taková, že věříme, že v určité fázi vývoje je jen velmi malý přínos. A pro udržitelnost je dobré začít zmrazovat a snižovat aktivitu dyna.
Ano, jsme všichni přesvědčeni, že dojde ke konvergenci. Už se sbližujeme a určitě v příštím období se to stane. “