Co se odehrálo v rádiových komunikacích McLarenu?

Co se odehrálo v rádiových komunikacích McLarenu?

Lando Norris se dostal do vedení Velké ceny Maďarska díky undercutu. Undercut měl ochránit druhou pozici, ale způsobil hodně nepříjemných rádiových zpráv mezi ním a týmem McLaren.

Strategické rozhodnutí týmu McLaren bylo takové, že při poslední zastávce v boxech půjde Lando Norris  dříve než Oscar Piastri, to vedlo k tomu, že se britský jezdec dostal do vedení. Tato situace vytvořila v McLarenu napětí a tým se zoufale snažil vrátit Piastriho do vedení.

Norris bojuje o šampionát a blíží se k Maxovi Verstappenovi. Norris měl výhru na dosah, ale McLaren si přál, aby byl Piastri zpátky ve vedení. Norris zpočátku nechtěl místo vrátit a dohadoval se s jeho inženýrem, aby mu pozici nechal ale nakonec v 68. kole mu vedení přenechal.

47. kolo

Tom Stallard, závodní inženýr Piastriho: „Dobře Oscare, Lando zajel do boxu, aby kryl Hamiltona, ujistil se, že ho pokryje. Zvládneme tuhle situaci, teď to nejlepší tempo od tebe. Nejlepší tempo. Neboj se o Landa.“

48. kolo

Will Joseph, závodní inženýr Norrise: „Ok Lando, Oscar zajel do boxů. Pravděpodobně vyjede přímo za tebou. Rádi bychom obnovili pořadí, jak se ti to bude vyhovovat.“

49. kolo

WJ: „Lando, pořád 21 kol do konce. Právě jsi zajel nejrychlejší kolo, dávej pozor na pneumatiky.“

51. kolo

TS: „Ok Oscare, takže, až dojedeš Landa, prohodíme pozice. Prohodíme pozice, ale chceme se vyhnout tomu, aby Lando musel obětovat hodně závodního času.“

53. kolo

WJ: „Lando, kontrola spojení, prosím.“

LN: „Ano, jasné a zřetelné.“

WJ: „Ok, prosím, šetři pneumatiky ve 4 a 11 zatáčce.“

56. kolo

WJ: „Potřebujeme abys více šetřil pneumatiky, a chceme abys pustil Oscara před sebe.“

LN: „Tak měl jet do boxů první, ne?“

WJ: „To je jedno.

LN: „Chci říct, že to není jedno. Pro mě ne.“

57. kolo

WJ: „Lando, pořád si myslíme, že moc používáš pneumatiky v zatáčkách 4 a 11 a zadní pneumatiky na výjezdu ze zatáčky 6 a 9. Oscar je 3,5 sekundy za tebou. Víme, že uděláš správnou věc.“

58. kolo

WJ: „Lando, Hiroshi je nervózní kvůli pneumatikám.“

59. kolo

WJ: „Zatáčka 4, zatáčka 11. Začíná to být nudné.“

61. kolo

WJ: „Ok Lando, 10 kol do konce, myslíme si, že obě auta využívají pneumatiky až moc. Vzpomeň si na každé ranní nedělní setkaní, které jsme měli.“

LN: „Jo, tak mu řekni, ať tě dožene, prosím.“

64. kolo

WJ: „Lando, nemůže tě dohnat. Dokázal jsi svůj názor a je to vlastně jedno.“

LN: „Je na mnohem rychlejších pneumatikách. Chci říct, že bych stejně snažil o undercut. Kdybych to udělal, dostal bych více.“

WJ: „Příteli, udělali jsme pořadí zastávek v tomto pořadí pro dobro týmu.“

WJ: „Snažím se tě chránit kamaráde, slibuji, že se tě snažím chránit.“

66. kolo

WJ: „Lando, 5 kol do konce. Šampionát nevyhraješ sám, ale s týmem. Budeš Oscara a tým potřebovat.“

67. kolo

OP: „Čím déle to takhle necháme, tím riskantnější to bude.“

TS: „Rozumím, Oscare, zvládneme to.“

WJ: „Případný safety car by to mohl udělat vážně složité. Prosím udělej to. Hned.“

68. kolo: Norris zpomaluje na cílové rovince a pouští Piastriho do vedení

LN: „Nemusíš nic říkat.

70. kolo: Šachovnicová vlajka. Piastri vede 1-2 domů McLarenu, po prvním vítezství v F1

TS: „Velmi dobře, Oscare, velmi dobře. Šachovnicová vlajka. Velmi dobře kamaráde. Vážně dobré.“

OP: „Ano, děkuji vám všem. Moc vám děkuji. Díky za koordinaci. Omlouvám se, že jsem tu výměnu udělal trochu bolestivější, než bylo nutné. Ale děkuji, vážím si toho. Dobrá práce, maximální počet bodů a opravdu hezký víkend. Ha. První vítězství v F1, moc vám všem děkuji, díky.“

LN: „Velmi dobře, dobré 1-2 a dobré body. Gratuluji týmu. Zaslouženo.“

WJ: „Jak jsme říkali dneska ráno, kamaráde, bude mnoho dalších příležitostí.“

TS: „A také jsi jezdec dne.“

OP: „Aw, krásný malý bonus, děkuji.“

Sdílejte na:
Zavřít