Šéf italské stáje, se vzpínajícím se koněm ve znaku, Mattia Binotto věří, že Ferrari je více připravenější letos na boj o titul než ve srovnání se sezónami 2017 a 2018.
Tým z Maranella vyhrál úvodní závod letošního ročníku a skončil druhý za Maxem Verstappenem ve VC Saúdské Arábie – v obou závodech se vždycky postavili na stupně vítězů oba jezdci Ferrari.
V letech 2017 a 2018 Ferrari bojovalo s Mercedesem, jak o pohár jezdců, tak o pohár konstruktérů, nicméně v pozdějších fázích šampionátu nedokázalo udržet vývojový krok se Stříbrnými šípy.
Nyní Mattia Binotto však tvrdí, že jeho tým je v mnohem silnější pozici, aby mohl konkurovat v letošní sezóně konkurenci.
„Myslím, že udržet úroveň vývoje po celou sezóny je vždy výzva, a to nejen pro nás, ale pro všechny týmy. Je pravda, že naši konkurenti jsou v tomto velice silní a ukázali se jako velmi silní, zatímco jako Ferrari jsme při posledních dvou příležitostech, které jsme měli v letech 2017 a 2018, trochu ztratili půdu pod nohama s vývojem,“ řekl šéf Ferrari Mattia Binotto.
„Od té doby jsme, co se týče vozu, vylepšili naše nástroje jako je větrný tunel, metodiky, proces a simulátor. Myslím, že dnes jsme v porovnání s minulostí mnohem lépe připraveni odvést řádnou práci i v oblasti vývoje.“
„Musíme také dodat, že oproti minulosti máme rozpočtový strop, který ovlivní rychlost vývoje a je to podle mě klíčový bod a klíčový element. Mojí obavou je, abychom se ujistili, že máme správnou politiku v této věci, protože to může změnit pravidla hry v boji za vývojem.“
Italská stáj aktuálně vede šampionát konstruktérů a v šampionátu jezdců je první Charles Leclerc před týmovým kolegou Carlosem Sainzem.
Charles Leclerc je u Ferrari čtvrtou sezónu a Binotto tvrdí, že monacký jezdec je připraven bojovat o titul mistra světa.
„Myslím, že je (připraven na boj o titul – pozn. red.). Ale je to něco, co jsem čekal. Když jsme s ním prodloužili smlouvu až do roku 2024, bylo to proto, že víme, jak je schopný a myslím, že to jasně ukázalo, že je schopný bojovat o šampionát, o tom není pochyb.“
„Má talent, má kapacitu, je velmi dobrý závodník a je velmi spokojený s tím, co v těchto závodech předvádí,“ dodal šéf italského týmu.
Pilot Ferrari se naposledy stal mistrem světa v roce 2007, kdy Kimi Räikkönen dokázal o jediný bod porazit jezdce McLarenu. Poslední konstruktérský titul má italská stáj z roku 2008.