Fernando Alonso prohlásil, že je Aston Martin sebevědomější než v předchozích měsících a má plán do budoucna, přestože se týmu ve Velké ceně Španělska nedařilo.
Pokles výkonu Aston Martinu od poloviny minulé sezóny pokračoval i v roce 2024. Stáj se propadla zpět do středu pole, místo aby doháněla ty před sebou.
Tým ze Silverstonu představil v Imole novinky, které nepřinesly očekávaný pokrok, a Fernando Alonso v posledních čtyřech závodních víkendech bodoval pouze jednou. Španělský pilot zažil minulý víkend na domácí půdě těžké chvíle, když spolu s týmovým kolegou Lancem Strollem vypadl v Q2 a závod dokončil na vzdáleném 12. místě.
Alonso však vyjádřil optimismus, že se tým od tohoto neúspěchu odrazí: „Testovali jsme několik různých nastavení. Zkoumali jsme chování vozu v dlouhých zatáčkách. Myslím, že naše auto se v Bahrajnu chovalo úplně jinak. Po prvních představených balíčcích jsme trochu změnili charakteristiku vozu a více jsme si rozuměli. Když ale balíček pochopíte, přijde další a začínáte od znova. Jak už jsem řekl, myslím, že máme plán, uvidíme, jestli přispěje k lepšímu výsledku, ale jsme si jistější než v předchozích měsících.“
Alonso také dodal, že zachovává chladnou hlavu, pokud jde o klesající konkurenceschopnost Aston Martinu, a uvedl, že britská značka se stále vyvíjí jako kolektivní skupina: „Myslím, že je to spíše o pochopení vozu. Nesmíme zapomínat, že nový technický tým navrhoval tento monopost minulý rok poprvé. Snažili jsme se přidat vozu výkon, někdy jsme toho moc nepřidali a udělali jsme auto trochu záludnější a obtížněji ovladatelné. Vše se stále vyvíjí na špičkové úrovni a je to silná pozice do budoucna. Takže jsem velmi klidný, ale v závodění záleží na přítomnosti a tou je momentálně špatný výsledek v Barceloně, a to mě samozřejmě mrzí.“
Mezitím šéf Aston Martinu Mike Krack vysvětlil, jak následující závodní víkendy komplikují snahu týmu vyřešit svá omezení v dlouhých klikatých zatáčkách: „To je jeden z problémů, které máme. Nyní nás čeká pět závodů během šesti týdnů. Po Monaku, Imole a také Kanadě, kde jsme mimochodem se stejným vozem získali 14 bodů, jsme jeho omezení docela chápali, ale jde o to je napravit. Na to nemáme čas. To je momentálně hlavní problém. Takže musíme takhle vydržet, dostat z auta každý víkend to nejlepší a přivézt nové díly co nejrychleji.“