Andretti plánuje být už v roce 2025 na startovním roštu F1

Andretti plánuje být už v roce 2025 na startovním roštu F1

Přestože Andretti-Cadillac ještě není potvrzen jako oficiální jedenáctý tým formule 1, Michael Andretti pokračuje v plánech na účast na startovním roštu v roce 2025 a ve voze chce mít Coltona Hertu a zkušeného jezdce z prostředí F1.

Americký jezdec Herta se loni objevil na titulních stranách novin, když ho chtěl tým AlphaTauri podepsat jako náhradu za Pierra Gaslyho pro letošní sezonu, ale musel se porozhlédnout po někom jiném, protože jezdec IndyCar neměl potřebné body pro získání superlicence. Vzhledem k tomu, že FIA dala najevo, že žádné výjimky nebudou, pokračoval třiadvacetiletý Herta v americké sérii s týmem Andretti Autosport.

Andretti stanovil kritéria pro debutovou sestavu týmu F1

Dveře do formule 1 však v žádném případě nejsou ještě zavřené. Mohlo by však záležet na tom, zda Andretti-Cadillac podepíše smlouvu s vedením formule 1 a stane se v roce 2025 jedenáctým týmem tohoto sportu. Ačkoli už mají souhlas FIA, konečné slovo mají šéfové královny motorsportu. A pokud se tak stane, šéf týmu Andretti hodlá Hertu přivést s sebou. Američan uznává, že body za superlicenci situaci komplikují, nicméně doufá, že do té doby se jeho jezdci povede získat potřebné body.

„Kromě táty (Maria Andrettiho – pozn.red.) jsme samozřejmě hodně mluvili o Coltonovi. Colton je určitě na vrcholu našeho seznamu, ale máme problém s body, takže musíme počkat, jak se mu bude dařit v IndyCar, aby získal dostatek bodů a mohl získat superlicenci,“ řekl pro Sky Sports na otázku ohledně svých potenciálních jezdců.

Pokud jde o druhou sedačku, na tu chce Andretti již zkušeného jezdce z prostředí formule 1.

„Pak jsme mluvili i s několika dalšími, kteří splňují podmínky. Cílem je mít ve voze alespoň jednoho Američana a pak zkušeného jezdce v druhém voze, který by mu pomohl jako mentor.“

Obnovení smlouvy s Renaultem

Syn mistra světa z roku 1978 Maria Andrettiho je přesvědčen, že se mu podaří obnovit smlouvu s Renaultem. Americký tým je v současné době bez dodavatele motorů poté, co vypršela jejich předběžná smlouva s Renaultem a francouzský výrobce se rozhodl ji neprodloužit. FIA by však mohla nařídit, aby nový tým poháněl některý ze sportovních výrobců motorů, majitel týmu je však přesvědčen, že až přijde čas, bude mít novou smlouvu s Renaultem v kapse.

„Chci říct, že technicky vzato smlouva vypršela, ale až dostaneme souhlas, tak víte, že to bude vyřešeno. Takže si s tím neděláme starosti.“

A to natolik, že Andretti pokračuje ve svých plánech, a dokonce staví vůz formule 1 s přísavným efektem pro rok 2023, který bude příští týden testován v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem.

„V tuto chvíli se stále snažíme dosáhnout roku 2025. Náš vůz bude skutečně příští týden v aerodynamickém tunelu, takže už máme postavený vůz ve specifikaci 2023. Pracujeme naplno a budujeme tým, takže v tuto chvíli je to rok 2025, ale může to být i 2026, uvidíme.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →