Vítězem VC Maďarska se po několika zvratech stal Jenson Button, jež tento triumf zaznamenal při své dvousté Grand Prix v kariéře. Druhý skončil Sebastian Vettel a třetí Fernando Alonso.
Oproti předpokládanému vedru se nad okruhem před závodem stahovala mračna, těsně před startem Velké ceny navíc byla většina monopostů poseta dešťovými kapkami. Start nejlépe zvládl Sebastian Vettel, který si udržel první příčku, nicméně byl okamžitě následován dvojicí McLarenu, která se v první zatáčce málem dostala do křížku. Nakonec z toho ale kolize nebyla a oba vozy pokračovaly v závodě v pořadí Lewis Hamilton a Jenson Button. Nesmírně dobrý start zaznamenal také tým Mercedes, který znovu ukázal, že na mokré vozovce dokážou být jeho monoposty opravdu konkurenceschopné, vždyť Nico Rosberg dlouho bojoval o stupně vítězů, i Michael Schumacher se pohyboval na hranici první pětky.
Kdo čekal, že si Sebastian Vettel bude na první příčce budovat náskok, ten se pletl, německý pilot se totiž stále více dostával pod tlak Lewise Hamiltona, kteří spolu bojovali o první příčku. I další souboj si říkal o pozornost, Fernando Alonso bojoval s Nicem Rosbergem, ovšem udělal chybu a propadl se o jednu příčku dozadu. Již v pátém kole byl jeden z Hamiltonových útoků na první příčku úspěšný a britský pilot se tak dostal na první pozici, Sebastian Vettel se ani nenadál a okamžitě musel svou druhou pozici bránit před dalším dotírajícím pilotem – Jensonem Buttonem.
V kole osmém se do problémů dostal Felipe Massa, který svůj vůz roztočil a zadní částí monopostu políbil přilehlou bariéru. V závodě ovšem mohl pokračovat, ačkoli s lehkými odřeninami svého vozu. Trať začala osychat a většina jezdců z čela startovní listiny se rozhodla zajet do boxů pro pneumatiky na suchou vozovku, prvním z nich byl Australan Mark Webber. V kole čtrnáctém se před lídra šampionátu Vettela dostal i Jenson Button s vozem McLaren a bylo zaděláno na double stříbrných šípů. V kole dvacátém odstoupil s vozem Lotus Ital Jarno Trulli, který ovšem nebojoval o bodová umístění.
V kole pětadvacátém se do velkých problémů dostal po zastávce v boxech Nick Heidfeld, jehož Renault se ocitl v plamenech a německý závodník tak logicky nemohl pokračovat. Hned po tomto incidentu bylo zaznamenáno několik zastávek v boxech, incident si ovšem vyjetí Safety caru nevyžadoval. O několik kol později odstoupil také Michael Schumacher. Krom několika drobných soubojů v druhé polovině první desítky se toho na trati moc neodehrávalo, jen Jenson Button začal z druhého místa stahovat prvního Lewise Hamiltona. Lídr závodu vyrobil v šikaně chybu a dostal se do hodin, toho Jenson Button využil a dostal se před svého stájového kolegu. Hamilton ovšem nedal svou pozici zadarmo a o první příčku se svým kolegou dlouho bojoval. Na trať se ovšem opět začaly snášet kapky deště a Lewis Hamilton se rozhodl zajet do boxů pro přechodné pneumatiky. Později se toto rozhodnutí ukázalo jako špatné a využil toho Sebastian Vettel i Fernando Alonso. Lewis Hamilton navíc dostal za předchozí incident penalizaci průjezd boxovou uličkou, protože po svých hodinách ohrozil jednoho ze svých soupeřů.
Náskok na čele si tak v klidu mohl vytvářet Jenson Button, jež letos v Maďarsku odjel svou dvoustou Grand Prix v kariéře pilota Formule 1. Zajímavý byl také souboj na hranici první desítky, kde hned několik závodníků bojovalo o mistrovské body. Doplatil na to Jaime Alguersuari, který po kontaktu s Kamuiem Kobayashim na konci cílové rovinky ztratil několik pozic. Lewis Hamilton, jež měl dlouho zaděláno na zisk vítězství, si v závěru Velké ceny spravil chuť alespoň soubojem s Markem Webberem o čtvrtou příčku, který pro něj vyzněl lépe a bramborovou medaili obdržel právě britský pilot.
Vítězem Velké ceny Maďarska se tak stal Jenson Button, který na tomto okruhu zaznamenal své vůbec první vítězství v kariéře, konkrétně v roce 2006. Druhé místo obsadil lídr šampionátu Sebastian Vettel, třetí pozici si nakonec pohlídal Fernando Alonso a pětici nejlepších uzavřel Lewis Hamilton společně s Markem Webberem. Závod v Maďarsku nabídl neuvěřitelnou podívanou a v letošní sezóně jej můžeme rozhodně zařadit k těm atraktivnějším. Nyní nás v šampionátu čeká třítýdenní přestávka a poté závod na belgickém Spa.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Jenson Button | McLaren | 25 | Vítěz | 70 | |||||
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 | + 3.5 | 70 | |||||
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 15 | + 19.8 | 70 | |||||
4 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 12 | + 48.3 | 70 | |||||
5 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 10 | + 49.7 | 70 | |||||
6 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 8 | + 83.1 | 70 | |||||
7 | 15 | Paul di Resta | Force India | 6 | + 1 Kolo | 69 | |||||
8 | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 4 | + 1 Kolo | 69 | |||||
9 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 2 | + 1 Kolo | 69 | |||||
10 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1 | + 1 Kolo | 69 | |||||
11 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
12 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 0 | + 1 Kolo | 69 | |||||
13 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | + 2 Kola | 68 | |||||
14 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | + 2 Kola | 68 | |||||
15 | 17 | Sergio Pérez | Sauber | 0 | + 2 Kola | 68 | |||||
16 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 2 Kola | 68 | |||||
17 | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | + 4 Kola | 66 | |||||
18 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT | 0 | + 4 Kola | 66 | |||||
19 | 25 | Jérôme D’Ambrosio | Virgin | 0 | + 5 Kol | 65 | |||||
20 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 | + 5 Kol | 65 | |||||
RET | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | + 15 Kol | 55 | |||||
RET | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 0 | + 44 Kola | 26 | |||||
RET | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 0 | + 47 Kol | 23 | |||||
RET | 21 | Jarno Trulli | Lotus | 0 | + 53 Kola | 17 |