Závod na Hungaroringu vyhrál Lewis Hamilton

Závod na Hungaroringu vyhrál Lewis Hamilton

Poslední závod před letní přestávkou vyhrál Lewis Hamilton, na druhém místě se umístil Max Verstappen a třetí skončil Sebastian Vettel. Nizozemec vedl většinu závodu, ale Lewis Hamilton ho díky odvážné strategii dokázal předjet.

V Maďarsku svítilo slunce – teplota tratě 45°C a teplota vzduchu 25°C.

Max Verstappen se těšil velké podpoře fanoušků.

Počet sad pneumatik, které měli jezdci k dispozici.

Start se povedl Maxi Verstappenovi, který si udržel první místo.

Jezdci Mercedesu měli kontakt. Následně Charles Leclerc předjel Valtteriho Bottase a finský pilot si poškodil pravou část předního křídla o levou zadní pneumatiku Monačana. Na hlavní rovince ho předjel Sebastian Vettel.

Pořadí po prvním kole: Vestappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Bottas, Sainz. V šestém kole zamířil na výměnu předního křídla Valtteri Bottas, nasadil tvrdé pneumatiky a propadl se na poslední místo.

Pořadí po deseti kolech.

Max Verstappen a Lewis Hamilton si dokázali vytvořit náskok na jezdce Ferrari. Valtteri Bottas postupně předjížděl pomalejší soupeře. Od svého týmového inženýra dostal informaci, že by mělo být reálné skončit v cíli na šestém místě.

Sergio Pérez a Nico Hülkenberg bojovali o desátou pozici v patnáctém kole, Němec následně hlásil svému týmu, že nemá výkon.

V devatenáctém kole byl tvrdý souboj mezi jezdci Toro Rosso.

Pořadí po dvaceti kolech: Verstappen, Hamitlon, Leclerc. Vettel, Sainz, Norris.

Lewis Hamilton postupně zvyšoval tlak na Maxe Verstappena, rozestup byl okolo 1,2 sekundy. Nizozemec potom oznámil svému inženýrovi, že Brit má více přilnavosti. Následně svoji zprávu zopakoval ještě naléhavěji. Lewis Hamilton řekl do rádia, že má v dobrém stavu své pneumatiky.

Na konci 25. kola zamířil Max Verstappen do boxů, dostal tvrdé pneumatiky. Lewis Hamilton zůstal na trati. Ve 28. kole absolvoval zastávku Charles Leclerc, nasadil stejně jako Nizozemec tvrdou sadu pneumatik.

Pořadí po 30. kole: Hamilton, Verstappen, Vettel, Leclerc, Sainz a Kimi Räikkönen. Na konci 31. kola zamířil do boxů Lewis Hamilton, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil za Maxe Verstappena.

Brit ztrácel na Nizozemce pět sekund, ale jezdec Mercedesu stáhl dvě sekundy během jednoho kola. Max Verstappen musel ve 36. kole volit do první zatáčky defenzivní stopu. Ve 39. kole málem předjel Lewis Hamilton Maxe Verstappena v šesté zatáčce, nicméně Brit byl moc široký na výjezdu a Nizozemec se vrátil do vedení.

Na konci 39. kola zajel do boxů Sebastian Vettel, obul měkké pneumatiky, ale zastávka se nepovedla a trvala šest sekund.

Pořadí ve 40. kole: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Gasly.

Max Verstappen stále odolával tlaku Lewise Hamiltona. Nizozemec žádal tým, aby mu dal vědět, když bude mít Brit k dispozici systém DRS.

Ve 49. kole zamířil znovu do boxů Lewis Hamilton, obul středně tvrdé pneumatiky a vrátil se na druhé místo.  Max Vertappen nemohl o kolo později do boxů, protože by se propadl za Brita.

V 50. kole bylo pořadí: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Gasly. V 53. kole odstupuje Romain Grosjean.

Pořadí v 60. kole: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Gasly. Jezdci od Carlose Sainze a níže už ztráceli jedno kolo. V 64. kole Max Verstappen ohlásil, že pneumatiky jsou mrtvé.

Napětí bylo v garážích obou týmů.

V 67. kole předjel Lewis Hamilton na hlavní rovince Maxe Verstappena a převzal vedení v závodě. Na konci stejného kola zajel Nizozemec do boxů, protože pneumatiky byly na odpis a nasadil měkkou sadu.

V 69. kole předjel Sebastian Vettel svého týmového kolegu Charlese Leclerca a dostal se na třetí pozici.

Vítězem v Maďarsku se stal Lewis Hamilton, druhý skončil Max Vesrtappen a na třetím místě se umístil Sebastian Vettel.

Čtvrtý byl Charles Leclerc. Na páté pozici se umístil Carlos Sainz. Šestý v cíli byl Pierre Gasly. Sedmé místo udržel Kimi Räikkönen. Až na osmé pozici skončil Valtteri Bottas. První desítku uzavřeli Lando Norris a Alexander Albon. Jezdcem dne se stal Max Verstappen.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →